Drvna industrija, Vol. 73 No. 4, 2022.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5552/drvind.2022.2141
Percepcija potrošača o ekološkim inovativnim uslugama vezanima za namještaj
Erika Loučanová
orcid.org/0000-0003-0505-3251
; Technical University in Zvolen, Faculty of Wood Sciences and Technology, Trade and World Forestry, Department of Marketing, Zvolen, Slovakia
Miriam Olšiaková
; Technical University in Zvolen, Faculty of Wood Sciences and Technology, Trade and World Forestry, Department of Marketing, Zvolen, Slovakia
Hubert Paluš
orcid.org/0000-0002-1187-4286
; Technical University in Zvolen, Faculty of Wood Sciences and Technology, Trade and World Forestry, Department of Marketing, Zvolen, Slovakia
Sažetak
Inovacije i ekološke inovacije na području proizvodnje namještaja učinkovite su za izgradnju odnosa s postojećim i potencijalnim kupcima. Jedna od mogućnosti inoviranja usluga jest da se one „materijaliziraju” te da istodobno budu ekološke. Spomenute ekološke inovacije promiču održivi razvoj. Ovaj je rad usmjeren na ekološke inovacije usluga vezanih za namještaj. Takve inovacije podrazumijevaju ideje kao što su dugotrajni dizajn, usluge održavanja i popravaka, obnovu rabljenog namještaja te upotrebu namještaja uz plaćanje naknade (npr. leasing i najam). U radu su primjenom Kanoov modela prikazane preferencije inovativnih usluga vezanih za namještaj u Slovačkoj. Rezultati predočuju razlike u preferencijama korisnika glede pojedinih usluga. Pokazalo se da je popularnost određenih inovativnih usluga povezana s percepcijom ispitanika ovisno o tome smatraju li te inovacije tradicionalnima ili radikalnima. Kupci iz Slovačke financijski preferiraju usluge koje podržavaju kupnju namještaja, prijevoz, ponovnu upotrebu te usluge povezane s održavanjem i popravkom namještaja.
Ključne riječi
inovacije; ekološke inovacije; usluge; potrošači; industrija namještaja; Kanoov model
Hrčak ID:
285720
URI
Datum izdavanja:
15.11.2022.
Posjeta: 1.218 *