Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5552/drvind.2022.2141

Percepcija potrošača o ekološkim inovativnim uslugama vezanima za namještaj

Erika Loučanová orcid id orcid.org/0000-0003-0505-3251 ; Technical University in Zvolen, Faculty of Wood Sciences and Technology, Trade and World Forestry, Department of Marketing, Zvolen, Slovakia
Miriam Olšiaková ; Technical University in Zvolen, Faculty of Wood Sciences and Technology, Trade and World Forestry, Department of Marketing, Zvolen, Slovakia
Hubert Paluš orcid id orcid.org/0000-0002-1187-4286 ; Technical University in Zvolen, Faculty of Wood Sciences and Technology, Trade and World Forestry, Department of Marketing, Zvolen, Slovakia


Puni tekst: engleski pdf 614 Kb

str. 463-473

preuzimanja: 386

citiraj


Sažetak

Inovacije i ekološke inovacije na području proizvodnje namještaja učinkovite su za izgradnju odnosa s postojećim i potencijalnim kupcima. Jedna od mogućnosti inoviranja usluga jest da se one „materijaliziraju” te da istodobno budu ekološke. Spomenute ekološke inovacije promiču održivi razvoj. Ovaj je rad usmjeren na ekološke inovacije usluga vezanih za namještaj. Takve inovacije podrazumijevaju ideje kao što su dugotrajni dizajn, usluge održavanja i popravaka, obnovu rabljenog namještaja te upotrebu namještaja uz plaćanje naknade (npr. leasing i najam). U radu su primjenom Kanoov modela prikazane preferencije inovativnih usluga vezanih za namještaj u Slovačkoj. Rezultati predočuju razlike u preferencijama korisnika glede pojedinih usluga. Pokazalo se da je popularnost određenih inovativnih usluga povezana s percepcijom ispitanika ovisno o tome smatraju li te inovacije tradicionalnima ili radikalnima. Kupci iz Slovačke financijski preferiraju usluge koje podržavaju kupnju namještaja, prijevoz, ponovnu upotrebu te usluge povezane s održavanjem i popravkom namještaja.

Ključne riječi

inovacije; ekološke inovacije; usluge; potrošači; industrija namještaja; Kanoov model

Hrčak ID:

285720

URI

https://hrcak.srce.hr/285720

Datum izdavanja:

15.11.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.261 *