Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.20.3.8
Utjecaj sociodemografskih obilježja, motivacije i samoefikasnosti učenika klavira na postignuća i aspiracije za nastavak glazbenog obrazovanja
Ivana Franceschi
orcid.org/0000-0001-7281-2583
; Sveučilište u Splitu, Umjetnička akademija, Split, Hrvatska
Sažetak
Motivacija, samoefikasnost, uz određene značajke osobina ličnosti, važni su čimbenici glazbene uspješnosti učenika klavira, a također utječu na njihove aspiracije za daljnje glazbeno obrazovanje. Uz ove čimbenike rad proučava i neka sociodemografska obilježja kao prediktore za nastavak glazbenog obrazovanja. Cilj istraživanja je bio ispitati aspiracije i prediktore učenika klavira za nastavak glazbenog obrazovanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 215 učenika klavira u dobi od 12 do 18 godina u glazbenim školama Josipa Hatzea u Splitu, Ivana Matetića Ronjgova u Rijeci te tri najveće glazbene škole u Zagrebu: Pavla Markovca, Vatroslava Lisinskog i Elly Bašić. U upitnicima zatvorenog tipa bilo je pet podskala, adaptiranih za potrebe ovog istraživanja i nova skala učinkovitosti vježbanja klavira, koja je doprinos klavirskoj pedagogiji. Rad objašnjava mnoge motivacijske faktore, samoučinkovito vježbanje, kao i neke sociodemografske karakteristike koje utječu na uspješnost i aspiracije učenika. Otkriveno je da su za nastavak srednje škole važni prediktori česti javni nastupi i blizina škole, dok su za upisivanje na studij glazbenih akademija najvažnija sudjelovanja na školskim natjecanjima. U objašnjavanju uspješnosti i aspiracija za daljnji nastavak školovanja važni su i obrazovna struktura i podrška roditelja te uspjeh u općeobrazovnoj školi.
Ključne riječi
aspiracije učenika klavira; glazbena uspješnost; motivacija; samoefikasnost; učenici klavira
Hrčak ID:
285757
URI
Datum izdavanja:
16.11.2022.
Posjeta: 1.383 *