Odgojne znanosti, Vol. 8 No. 1(11), 2006.
Izvorni znanstveni članak
Profesionalna vjerovanja i samoprocjena kompetencija studenata - budućih učitelja i učitelja početnika
Majda Rijavec
; Učiteljski fakultet, Sveučilišta u Zagrebu
Renata Miljević-Riđički
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Vlasta Vizek-Vidović
; Filozofski fakultet u Zagrebu, Odsjek za psihologiju
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati profesionalne kompetencije učitelja početnika (do pet godina radnog staža) i studenata završnih godina učiteljskih studija u Hrvatskoj. Također se željelo ispitati njihove pristupe u poučavanju te razlike u opaženim kompetencijama učitelja s tradicionalnim pristupom i učitelja s pristupom usmjerenim na
učenika. Ispitana su 123 učitelja početnika i 334 studenta završnih godina s istih fakulteta i visokih škola. Od 20 područja znanja i vještina koje su se procjenjivale studenti su sebe procijenili kompetentnijim od učitelja-početnika u 8 područja, u deset područja nije bilo statistički značajne razlike, dok se se učitelji-početnici procijenili kompetentnijim u samo dva područja Izgleda da učitelji početnici doživljavaju ono što se zove "šok relanosti". Kao studenti imaju odreñena očekivanja i procjene svog posla koje nisu u skladu sa iskustvima koje doživljavaju kao učitelji-početnici. Između učitelja i studenata nije bilo razlike u tradicionalnom pristupu poučavanju, ali su studenti bili skloniji pristupu usmjerenom na učenika. Učitelji i studenti skloniji tradicionalnom pristupu osjećali su se kompetentniji u poslu od onih koji su bili skloni
pristupu usmjerenom na učenika.
Ključne riječi
Hrčak ID:
26172
URI
Datum izdavanja:
15.6.2006.
Posjeta: 3.662 *