Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

AKCIJSKA ISTRAŽIVANJA U ŠKOLI

Branko Bognar orcid id orcid.org/0000-0002-8037-6555 ; Filozofski fakultet, Osijek


Puni tekst: hrvatski pdf 205 Kb

str. 209-228

preuzimanja: 12.106

citiraj


Sažetak

U školi usmjerenoj na promjene učitelji bi trebali preuzeti aktivnu ulogu u procesu istraživanja (Hariss, 2002, str. 33) za razliku od dosadašnje prakse gdje su u najboljem slučaju bili samo korisnici rezultata tuñih istraživanja. S obzirom na taj zahtjev, akcijska
istraživanja u mnogočemu odgovaraju potrebama učitelja. Kroz proces akcijskih istraživanja učitelji mogu rješavati uočene probleme i unapreñivati praksu u skladu s autonomno postavljenim ciljevima. U središtu akcijskih istraživanja nalazi se akcija, a prikupljeni podaci
služe kao povratna informacija na temelju koje je moguće prilagoñavati i mijenjati planirane aktivnosti. Time cijeli proces istraživanja postaje fleksibilan i kreativan odgovor na potrebe
sudionika istraživanja. Unatoč tome što akcijska istraživanja podrazumijevaju intrinzičnu motivaciju onih koji ih ostvaruju, važno je da u školama postoji poticajno ozračje za ostvarivanje te vrlo zahtjevne profesionalne uloge.

Ključne riječi

akcijsko istraživanje; odgoj; nastava, škola

Hrčak ID:

26189

URI

https://hrcak.srce.hr/26189

Datum izdavanja:

15.6.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 20.912 *