Odgojne znanosti, Vol. 8 No. 1(11), 2006.
Stručni rad
UKLJUČIVANJE INTERKULTURALNE KOMUNIKACIJSKE KOMPETENCIJE U POUČAVANJE STRANIH JEZIKA
Milica Bilić Štefan
; I. OŠ Dugave - Zagreb
Sažetak
Život u višejezičnoj i multikulturalnoj Europi obvezuje nas na uključivanje interkulturalne komunikacijske kompetencije u program nastave stranih jezika na svim razinama obrazovanja.
Analiziramo li trenutno stanje u poučavanju stranih jezika u osnovnoj školi i udžbenike u uporabi uočit ćemo da se interkulturalnoj kompetenciji posvećuje vrlo malo pozornosti te da ona uglavnom
nije dio inače brojnih kulturoloških sadržaja u udžbenicima stranih jezika. U članku se daje pregled ključnih pojmova povezanih s interkulturalnom komunikacijskom kompetencijom i razlaže stav
autorice da bi budući nastavnici trebali tijekom obrazovanja postati svjesni važnosti uključivanja interkulturalne kompetencije u nastavu kako bi u nastavni proces uključili barem neka od znanja, vještina i stavova potrebnih za interkulturalnu kompetenciju. Kako su nastavnici stranih jezika prirodno u ulozi osoba koje grade mostove meñu različitim kulturama trebalo bi ih na primjeren način educirati i upoznati s teorijom i praksom interkulturalne kompetencije i metodikom njenog integriranja u program nastave stranog jezika. Autorica nadalje predlaže i jedan od mogućih načina edukacije nastavnika stranih jezika u okviru permanentnog profesionalnog usavršavanja, putem radionica posvećenih interkulturalnoj komunikacijskoj kompetenciji
Ključne riječi
poučavanje stranog jezika; interkulturalne komunikacijske kompetencije
Hrčak ID:
26201
URI
Datum izdavanja:
15.6.2006.
Posjeta: 5.552 *