Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.34075/cs.57.4.5

Od Chtejenya do Čtejenja (jezične mijene u kajkavskim lekcionarima)

Barbara Štebih Golub orcid id orcid.org/0000-0003-2192-2947 ; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 522 Kb

str. 555-574

preuzimanja: 230

citiraj


Sažetak

Tema ovoga rada jezična je usporedba dvaju izdanja književnokajkavskoga lekcionara Čtejenja i evangelijumi, iz 1831. i 1851. godine. Kako su Čtejenja doživjela niz izdanja, pogodna su za povijesnosociolingvistička istraživanja jer se usporedbom i analizom jezika lekcionara mogu pratiti razvoj jezika i jezične mijene na svim razinama, gotovo iz jednoga desetljeća u drugo. Cilj provedenoga istraživanja bio je utvrditi jezične mijene (na grafijskoj i ortografijskoj, fonološkoj, morfološkoj, sintaktičkoj i leksičkoj razini) koje su tijekom dvaju desetljeća zahvatile kajkavski književni jezik i odgovoriti na pitanje je li se i ako jest, u kojoj mjeri, tijekom dvaju desetljeća književna kajkavština štokavizirala.

Ključne riječi

lekcionar Čtejenja i evangelijumi; kajkavski književni jezik; jezične mijene

Hrčak ID:

287120

URI

https://hrcak.srce.hr/287120

Datum izdavanja:

30.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 913 *