Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.34075/cs.57.4.5
Od Chtejenya do Čtejenja (jezične mijene u kajkavskim lekcionarima)
Barbara Štebih Golub
orcid.org/0000-0003-2192-2947
; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Tema ovoga rada jezična je usporedba dvaju izdanja književnokajkavskoga lekcionara Čtejenja i evangelijumi, iz 1831. i 1851. godine. Kako su Čtejenja doživjela niz izdanja, pogodna su za povijesnosociolingvistička istraživanja jer se usporedbom i analizom jezika lekcionara mogu pratiti razvoj jezika i jezične mijene na svim razinama, gotovo iz jednoga desetljeća u drugo. Cilj provedenoga istraživanja bio je utvrditi jezične mijene (na grafijskoj i ortografijskoj, fonološkoj, morfološkoj, sintaktičkoj i leksičkoj razini) koje su tijekom dvaju desetljeća zahvatile kajkavski književni jezik i odgovoriti na pitanje je li se i ako jest, u kojoj mjeri, tijekom dvaju desetljeća književna kajkavština štokavizirala.
Ključne riječi
lekcionar Čtejenja i evangelijumi; kajkavski književni jezik; jezične mijene
Hrčak ID:
287120
URI
Datum izdavanja:
30.12.2022.
Posjeta: 913 *