Poslovna izvrsnost, Vol. 16 No. 2, 2022.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/pi-be/2022.16.2.97
MEĐUNARODNA KONKURETNOST MERCOSUR-A
Tomislav Galović
orcid.org/0000-0002-0891-796X
; Faculty of Economics and Business, University of Rijeka, Croatia
Sažetak
Zajedničko tržište Južne Amerike (MERCOSUR), nedvojbeno postoji i djeluje
tijekom posljednjih trideset godina. 1991. godine Argentina, Brazil, Paragvaj i Urugvaj
kao četvrti najveći trgovinski blok, osnovali su MERCOSUR (Mercado Común del Sur).
Venezuela se pridružila 2006. godine, ali je suspendirana od 2016. godine. Potpisivanjem
trgovinskog sporazuma četiri države članice Latinske Amerike prihvatile su jednostrane
programe liberalizacije trgovine, uklonile trgovinske prepreke i potaknule širenje tržišta.
Ovo istraživanje provodi se na temelju prihvaćenih pokazatelja međunarodne trgovine te
ima za cilj identificirati međunarodnu konkurentnost i komparativne prednosti zemalja
MERCOSUR-a. Promatrano razdoblje je od 2014. do 2019. godine. Temeljna hipoteza
pretpostavlja zadovoljavajuće stanje međunarodne konkurentnosti država članica
MERCOSUR-a u promatranom razdoblju. Ključni rezultati objašnjavaju poziciju
međunarodne konkurentnosti zemalja članica MERCOSUR-a zajedno s prikupljenim
rezultatima pokazatelja trgovinskog bloka MERCOSUR-a. Zaključna razmatranja rada
imaju za cilj identificirati trgovinsku situaciju zemalja članica MERCOSUR-a. Dani su i
prijedloge za dostizanje više razine njihove međunarodne konkurentnosti.
Ključne riječi
MERCOSUR; regionalna integracija; međunarodna konkurentnost; trgovinski blok.
Hrčak ID:
287221
URI
Datum izdavanja:
14.12.2022.
Posjeta: 1.454 *