Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Digitalni udžbenik u primarnom obrazovanju kao metodičko sredstvo u kurikulskom kontekstu

Martina Kolar Billege orcid id orcid.org/0000-0002-4013-9141 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Gordana Ivančić orcid id orcid.org/0009-0007-2817-321X ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 289 Kb

str. 271-287

preuzimanja: 588

citiraj


Sažetak

U radu se teorijski određuje digitalni udžbenik kao metodičko sredstvo i izvor znanja afirmiran u kurikulskom kontekstu u Republici Hrvatskoj. Prikazuje se zakonodavni okvir, ali i teorijske i praktične metodičke postavke koje je potrebno uvažavati prilikom oblikovanja digitalnoga udžbenika. Cilj je istraživanja bio utvrditi koriste li se učitelji digitalnim udžbenikom hrvatskoga jezika i koliko često te kolika je vremenska dimenzija korištenja s obzirom na godine staža, razred u kojem učitelji predaju, županiju u kojoj rade i procjenu osobnih digitalnih kompetencija.
Rezultati u ovome radu ukazuju na to da mlađi učitelji češće koriste digitalne udžbenike u nastavi Hrvatskoga jezika nego stariji učitelji. Učestalost korištenja digitalnih udžbenika ne ovisi o tome u kojoj županiji učitelji rade. Nema razlike u procjeni učitelja o tome koliko se učenici koriste digitalnim udžbenicima ovisno o razredu u kojem poučavaju. Učitelji koji svoje digitalne kompetencije smatraju boljima, više se koriste digitalnim udžbenicima.

Ključne riječi

digitalna tehnologija; kurikul; metodika hrvatskoga jezika

Hrčak ID:

287430

URI

https://hrcak.srce.hr/287430

Datum izdavanja:

15.12.2022.

Posjeta: 1.201 *