Izvorni znanstveni članak
Konzumiranje alkoholnih pića i doživljaj škole
Dejana Bouillet
Matija Čale-Mratović
Sažetak
Ovaj je rad dio znanstvenog projekta “Praćenje korištenja sredstava ovisnosti u populaciji srednjoškolaca Dubrovačkoneretvanske županije” kojeg u Dubrovačko-neretvanskoj županiji od 2001. godine kontinuirano provodi i financira Zavod za javno zdravstvo Dubrovačko-neretvanske županije. Uzorak istraživanja čine reprezentativno izabrani učenici svih srednjih škola Dubrovačko-neretvanske županije koji su anonimno popunjavali upitnik “Kako si?” (autor: Petar Bezinović) u proljeće 2006. godine (N = 1485). Cilj istraživanja je analiza načina na koje je pijenje alkoholnih pića
povezano s doživljajem školskog okruženja, radi utvrđivanja moguće prediktorske vrijednosti školskog funkcioniranja mladih u procjeni rizičnosti njihova rasta i razvoja. Pokazalo se da su doživljaj školskih obveza i školskog okruženja statistički značajno povezani s konzumiranjem alkoholnih pića, pri čemu se uz ozbiljnije oblike pijenja alkoholnih pića vezuju nepovoljniji doživljaji školskog okruženja i manja angažiranost u izvršavanju školskih obveza. Utvrđeno je da je temeljem funkcioniranja mladih u školi moguće predvidjeti rizične činitelje odrastanja i tako posredno prevenirati
ovisnost o alkoholu, što podrazumijeva znatnije promjene u ukupnom hrvatskom školstvu.
Ključne riječi
alkoholna pića; školske obveze; školsko okruženje; mladi
Hrčak ID:
26365
URI
Datum izdavanja:
7.7.2007.
Posjeta: 3.532 *