Skoči na glavni sadržaj

Studija slučaja

https://doi.org/10.46672/aet.8.2.7

Utjecaj globalizacije na razvoj i poslovanje međunarodnog hotelskog menadžmenta

Dino Bruža ; Treća ekonomska škola, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 431 Kb

str. 287-304

preuzimanja: 287

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 431 Kb

str. 287-304

preuzimanja: 139

citiraj


Sažetak

Hotelska industrija čini najrelevantniju okosnicu rasta i razvoja turizma, upravo zbog svoje ukupnosti i obujma poslovanja. Povećanjem kompleksnosti i obujma poslovanja odavno se napustio izraz hotelijerstvo te se počeo koristiti termin hotelska industrija. U Republici Hrvatskoj turizam ima najjači utjecaj na cjelokupno gospodarstvo zemlje te je udio turizma u BDP-u rekordnih 18,1%. Shodno tome, veoma je važno pratiti, usklađivati i implementirati suvremene standarde hotelske industrije, prema kojima se može ocijeniti uspješnost poslovanja. Kako bi se to postiglo, bitno je pratiti gdje, koliko i kada uložiti. Kako bi se ulaganja isplatila, hotelski menadžment mora biti u tijeku sa svim promjenama na turističkom tržištu. Upravo prateći trendove globalizacije, uz istovremeno razvijanje suvremenog hotelskog menadžmenta, danas na svjetskoj turističkoj sceni postoje globalni hotelski lanci s kompleksnim i globaliziranim top menadžmentom, koji osigurava da se svi planovi jednako i uspješno provode i realiziraju u svim hotelima koji su dio lanca, bilo gdje u svijetu. U ovome radu analizira se i prikazuje razvoj i stanje međunarodnih hotelskih organizacija, kao i korelacija globalizacije i razvoja hotelske industrije. Na temelju toga su istaknute daljnje mogućnosti razvoja hotelskog menadžmenta na međunarodnoj sceni.

Ključne riječi

turizam; hotelska industrija; hotelski menadžment; globalizacija

Hrčak ID:

288239

URI

https://hrcak.srce.hr/288239

Datum izdavanja:

22.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 842 *