Case report, case study
https://doi.org/10.46672/aet.8.2.7
Utjecaj globalizacije na razvoj i poslovanje međunarodnog hotelskog menadžmenta
Dino Bruža
; Third School of Economics, Zagreb, Croatia
Abstract
Hotelska industrija čini najrelevantniju okosnicu rasta i razvoja turizma, upravo zbog svoje ukupnosti i obujma poslovanja. Povećanjem kompleksnosti i obujma poslovanja odavno se napustio izraz hotelijerstvo te se počeo koristiti termin hotelska industrija. U Republici Hrvatskoj turizam ima najjači utjecaj na cjelokupno gospodarstvo zemlje te je udio turizma u BDP-u rekordnih 18,1%. Shodno tome, veoma je važno pratiti, usklađivati i implementirati suvremene standarde hotelske industrije, prema kojima se može ocijeniti uspješnost poslovanja. Kako bi se to postiglo, bitno je pratiti gdje, koliko i kada uložiti. Kako bi se ulaganja isplatila, hotelski menadžment mora biti u tijeku sa svim promjenama na turističkom tržištu. Upravo prateći trendove globalizacije, uz istovremeno razvijanje suvremenog hotelskog menadžmenta, danas na svjetskoj turističkoj sceni postoje globalni hotelski lanci s kompleksnim i globaliziranim top menadžmentom, koji osigurava da se svi planovi jednako i uspješno provode i realiziraju u svim hotelima koji su dio lanca, bilo gdje u svijetu. U ovome radu analizira se i prikazuje razvoj i stanje međunarodnih hotelskih organizacija, kao i korelacija globalizacije i razvoja hotelske industrije. Na temelju toga su istaknute daljnje mogućnosti razvoja hotelskog menadžmenta na međunarodnoj sceni.
Keywords
turizam; hotelska industrija; hotelski menadžment; globalizacija
Hrčak ID:
288239
URI
Publication date:
22.12.2022.
Visits: 1.517 *