Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22210/strjez/51-2/6
Strani jezici u formalnom obrazovanju u Hrvatskoj
Marko Kapović
orcid.org/0000-0003-1486-3424
; Sveučilište u Zadru
Sažetak
U ovom radu donose se statistički podaci o učenju stranih jezika na svim razinama formalnog
obrazovanja u Hrvatskoj. Sagledavaju se tendencije i trendovi koji se mogu primijetiti
na različitim razinama obrazovanja u pogledu udjela pojedinih stranih jezika u našem
obrazovnom sustavu te njihove geografske rasprostranjenosti. Najviše se pažnje posvećuje
najzastupljenijim jezicima, premda se na visokoškolskoj razini uzimaju u obzir svi filološki studiji.
Naši rezultati pokazuju da je, generalno gledano, engleski očekivano dominantan i stabilan
na svim razinama obrazovanja te da je drugi najrasprostranjeniji jezik njemački, koji ipak
pokazuje blagi pad u srednjoškolskom i visokoškolskom obrazovanju. Treći po zastupljeno
sti je talijanski koji pak u promatranom razdoblju pokazuje određenu tendenciju smanjenja
broja polaznika na svim razinama obrazovanja, a četvrti francuski koji je također u padu u
osnovnom i visokom obrazovanju. Španjolski, kao najrecentniji pridošlica u hrvatskom
obrazovnom sustavu, pokazuje konstantan stabilan porast na svim razinama obrazovanja, što mu
je dovoljno za titulu petog stranog jezika u Hrvatskoj.
Ključne riječi
Hrvatska, osnovne škole, strani jezici, srednje škole, visoko obrazovanje, zastupljenost
Hrčak ID:
289484
URI
Datum izdavanja:
20.12.2022.
Posjeta: 2.108 *