Stručni rad
https://doi.org/10.21857/y6zolb6drm
Talijanski Vrhovni kasacijski sud odbija pravo peljara na nagradu za spašavanje
Giorgio Berlingieri
; Partner Berlingieri Maresca Studio Legale Associato, Genova, Italy
Sažetak
U zoru, 29. svibnja 2009. godine ro-ro putnički brod Vincenzo Florio zapalio se kod otoka Ustica na putu od Napulja do Palerma. Putnici su prebačeni na brod koji je plovio u blizini i svi su članovi posade potom napustili trajekt. Vincenzo Florio dovučen je do Palerma tegljačima lokalne kompanije, čiji su peljari pritom bili na brodu i pomagali u manevriranju. Peljari su također pomogli usmjeravajući pozicioniranje plutajućih pontona uz lukobran luke Palermo gdje je trebao biti usidren Vincenzo Florio, s obzirom na to da su mu bočne perajice za stabilizaciju bile izvučene izvan trupa broda. Odbijen je zahtjev peljara za nagradu za spašavanje upućen sudskom upravitelju brodarske kompanije Tirrenia di Navigazione pod izvanrednom upravom. Naknadna žalba peljara Vrhovnom kasacijskom sudu odbijena je presudom br. 7150 od 13. ožujka 2020. godine, uz obrazloženje da su peljari dužni pomagati brodu kada je peljarenje po zakonu obvezno, kao što je to bio slučaj u luci Palermo. Naime, obavljajući svoje dužnosti, peljari ispunjavaju svrhu osiguravanja sigurne plovidbe u javnom interesu. Tim više, kada je njihova usluga potrebna brodu koji je u opasnosti tada je obavljanje njihovih aktivnosti u sklopu uobičajenih usluga peljarenja. U članku se kritizira opisano obrazloženje Vrhovnog kasacionog suda.
Ključne riječi
obvezno peljarenje; spašavanje; brod u opasnosti; Međunarodna konvencija o spašavanju, London, 1989.; obveze peljara po talijanskom Pomorskom zakoniku; Zakon od 28. siječnja 1994. godine, br. 84 o reorganizaciji lučkog zakonodavstva
Hrčak ID:
290035
URI
Datum izdavanja:
27.12.2022.
Posjeta: 717 *