Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Utjecaj kreativnog pisanja na prevenciju emocionalnih teškoća kod mladih

Ivana Jarebić


Puni tekst: hrvatski pdf 545 Kb

str. 49-58

preuzimanja: 134

citiraj


Sažetak

Cilj je rada dokazati hipotezu kako kreativno pisanje pomaže u prevenciji emocionalnih teškoća kod učenika srednjoškolske populacije. Nakon iznošenja teorijskih postavki o jezičnoj djelatnosti pisanja u srednjoškolskoj nastavi Hrvatskoga jezika, prikazani su rezultati istraživanja provedenog anketnim upitnikom na uzorku od 60 učenika drugog razreda trogirske Srednje škole Ivana Lucića (smjer opća gimnazija), a svrha je istraživanja utvrditi koliko učenici smatraju važnim kreativno pisanje u nastavi Hrvatskoga jezika, smatraju li napisane tekstove odrazom svojih emocionalnih stanja i može li im pisanje kao tehnika pomoći u nošenju s emocionalnim teškoćama. Rezultati istraživanja pokazali su kako su učenicima kreativnost i kreativno pisanje važni u srednjoškolskom obrazovanju, te kako im samostalno osmišljavanje tekstova pruža veću slobodu. Dokazana je hipoteza kako kreativno pisanje kao metoda može pomoći u prevenciji emocionalnih teškoća kod mladih te ju učitelji trebaju što više poticati u nastavi. Ovaj rad – osim što daje pregled jezične djelatnosti pisanja u srednjoškolskoj nastavi Hrvatskoga jezika – povezuje pedagogiju i psihologiju kao dvije znanosti od iznimne važnosti za rješavanje emocionalnih teškoća kod srednjoškolske populacije, donosi neke suvremene i kreativne spoznaje i metode kojima se poboljšava nastava Hrvatskoga jezika, ali i svih ostalih predmeta.

Ključne riječi

pisanje, mladi, kreativnost, emocionalne teškoće, biblioterapija

Hrčak ID:

293545

URI

https://hrcak.srce.hr/293545

Datum izdavanja:

5.2.2023.

Posjeta: 328 *