Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Terminal za UPP na otoku Krku – FSRU “LNG Croatia”

Marko Častek
Marko Častek
Ivan Fugaš


Puni tekst: hrvatski pdf 1.253 Kb

str. 62-66

preuzimanja: 90

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.253 Kb

str. 62-66

preuzimanja: 239

citiraj

Preuzmi JATS datoteku


Sažetak

U siječnju 2021. godine Terminal za ukapljeni prirodni plin na otoku Krku počeo je s komercijalnim radom. U tom kratkom razdoblju Terminal se suočio s brojnim izazovima, među kojima je pokretanje novih usluga i razvoj novih tehnologija, kojima je cilj bio povećanje sigurnosti rada Terminala. U ovom radu prikazat ćemo značajke broda za prihvat, skladištenje i uplinjavanje UPP-a (engl. Floating Storage Regasification Unit, nadalje: FSRU) te ukratko opisati rad Terminala kao i nestandardne usluge ponovnog pretovara UPP-a s FSRU broda u kamione za prijevoz UPP-a.

Ključne riječi

LNG; Terminal; ukapljeni prirodni plin; Krk; FSRU brod

Hrčak ID:

293649

URI

https://hrcak.srce.hr/293649

Datum izdavanja:

15.1.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 597 *




Uvod

U siječnju 2021. godine Terminal za ukapljeni prirodni plin (nadalje: UPP) na otoku Krku (nadalje: Terminal) počeo je s komercijalnim radom što je označilo novu eru razvoja tržišta prirodnog plina i energetske neovisnosti Republike Hrvatske. Tijekom prve dvije godine rada, Terminal se suočio s brojnim izazovima, a pokretanje novih usluga i razvoja novih tehnologija povećalo je sigurnost i pouzdanost rada Terminala. Fokus ovog rada će biti na brodu za prihvat, skladištenje i uplinjavanje UPP-a (engl. Floating Storage Regasification Unit, nadalje: FSRU) imena „LNG Croatia“, ali će se također dati i kratki opis rada samog Terminala kao i nestandardne usluge ponovnog pretovara UPP-a s FSRU broda u kamione za prijevoz UPP-a. Od siječnja 2021. do kraja studenoga 2022. godine na Terminalu za ukapljeni prirodni plina na otoku Krku obavljeno je 48 operacija pretovara toga energenta s brodova za prijevoz UPP-a na FSRU brod „LNG Croatia“, potom 115 operacija ponovnog pretovara UPP-a s FSRU broda u kamione za prijevoz UPP-a te jedna operacija ponovnog pretovara UPP-a s FSRU broda na brod za prijevoz UPP-a (engl. Ship to Ship - STS). U istom razdoblju u transportni sustav Republike Hrvatske otpremljeno je više od 3,8 milijardi mᶟ prirodnog plina.

Metode

Metode korištene u izradi rada.

Rezultati

Tekst rezultata

Rasprava

Tekst


This display is generated from NISO JATS XML with jats-html.xsl. The XSLT engine is libxslt.