Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21066/carcl.libri.11.2.2

Novi izazovi portugalske ilustracije za djecu: intertekstualnost i višemodalnost

Carina Rodrigues orcid id orcid.org/0000-0003-1660-0716 ; Sveučilište Minho – Istraživački centar za studije djeteta, Braga; Sveučilište u Aveiru – Istraživački centar za istraživanje književnosti i kultura, Aveiro, Portugal


Puni tekst: engleski pdf 849 Kb

str. 253-270

preuzimanja: 225

citiraj


Sažetak

Novi izazovi portugalske ilustracije za djecu: intertekstualnost i višemodalnost se stilski i pripovjedni postupci u nužnoj artikulaciji s vizualno/grafičkim i materijalno/
peritekstualnim aspektima. Ističe se njihov potencijal u kompoziciji djela i izgradnji njegove
višestruke semioze te se donose zaključci o zahtjevima u pogledu čitanja, kao i utjecaju
na stvaranje kompetentnih i autonomnih čitatelja. U osloncu na moderna književna
strujanja u postmodernističkoj estetici, ovaj rad razmatra slikovnice kako s tehničke tako i s
kompozicijske točke gledišta te prikazuje neke od formalnih retoričkih, stilskih i tematskih
značajki opusa spomenute nagrađivane umjetnice.

Ključne riječi

ilustracija; intertekstualnost; višemodalnost; peritekst; slikovnica; postmodernizam; Manuela Bacelar;

Hrčak ID:

294290

URI

https://hrcak.srce.hr/294290

Datum izdavanja:

20.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 918 *