Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21066/carcl.libri.11.2.3

Recepcija prosocijalnih književnih uzora u djece mlađe školske dobi

Dávid Dziak orcid id orcid.org/0000-0001-9188-9033 ; Sveučilište u Prešovu, Pedagoški fakultet, Prešov, Slovačka


Puni tekst: engleski pdf 177 Kb

str. 271-289

preuzimanja: 131

citiraj


Sažetak

Cilj je rada razjasniti kako dijete mlađe školske dobi percipira književne junake koje doživljava kao književne uzore i tako upozoriti na pozitivan trag prosocijalnih književnih uzora u (prosocijalnom) razvoju dječjega čitatelja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 24 sudionika (prosječne dobi 9,04 godina) porabom istraživačkih metoda kao što su analiza sadržaja proizvoda, projektivni intervju i tehnike pisanja. Empirijsko istraživanje otkrilo je pozitivan trag koji je određeni književni tekst s prosocijalnim književnim uzorom „upisao“ u pojam prosocijalnosti u djeteta. Takav se književni uzor stoga može upotrijebiti u
obrazovanju kao učinkovit alat u (prosocijalnom) odgoju djeteta mlađe školske dobi.

Ključne riječi

dijete mlađe školske dobi; dječji čitatelj; književnost za djecu; prosocijalni odgoj; prosocijalni književni uzor; recepcija književnoga teksta;

Hrčak ID:

294291

URI

https://hrcak.srce.hr/294291

Datum izdavanja:

20.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 343 *