Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21066/carcl.libri.11.2.3
Recepcija prosocijalnih književnih uzora u djece mlađe školske dobi
Dávid Dziak
orcid.org/0000-0001-9188-9033
; Sveučilište u Prešovu, Pedagoški fakultet, Prešov, Slovačka
Sažetak
Cilj je rada razjasniti kako dijete mlađe školske dobi percipira književne junake koje doživljava kao književne uzore i tako upozoriti na pozitivan trag prosocijalnih književnih uzora u (prosocijalnom) razvoju dječjega čitatelja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 24 sudionika (prosječne dobi 9,04 godina) porabom istraživačkih metoda kao što su analiza sadržaja proizvoda, projektivni intervju i tehnike pisanja. Empirijsko istraživanje otkrilo je pozitivan trag koji je određeni književni tekst s prosocijalnim književnim uzorom „upisao“ u pojam prosocijalnosti u djeteta. Takav se književni uzor stoga može upotrijebiti u
obrazovanju kao učinkovit alat u (prosocijalnom) odgoju djeteta mlađe školske dobi.
Ključne riječi
dijete mlađe školske dobi; dječji čitatelj; književnost za djecu; prosocijalni odgoj; prosocijalni književni uzor; recepcija književnoga teksta;
Hrčak ID:
294291
URI
Datum izdavanja:
20.12.2022.
Posjeta: 920 *