Izvorni znanstveni članak
ENGLESKI JEZIK U HRVATSKOJ – OD POTREBA DO POSTIGNUĆA
Jelena Mihaljević Djigunović
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Vesna Bagarić
; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
Sažetak
U prilogu se opisuju ciljevi i metodologija istraživanja
znanstvenoistraživačkoga projekta Engleski jezik u Hrvatskoj. Ističe se da su razlozi
za pokretanje i provođenje projekta vezani uz potrebu da se politika učenja stranih
jezika počne koncipirati na temelju znanstveno verifi ciranih pretpostavki, a ne –
kao do sada – na temelju proizvoljne i neprovjerene intuicije i stavova pojedinaca.
Autorice, od kojih je jedna i voditeljica projekta, također detaljno opisuju razloge
za izbor instrumenata koji su korišteni u projektu. Korištenje baterije mađarskih
testova i upitnika objašnjavaju sličnošću društveno-obrazovnih konteksta u dvjema
zemljama, mogućnošću komparativnih studija i činjenicom da preuzeti testovi
ispituju komunikacijsku kompetenciju učenika na europskim referentnim stupnjevima
A2 i B1, razinama koje su propisane i hrvatskim nacionalnim kurikulumom. U radu
se opisuje predtestiranje preuzetih instrumenata i iznose rezultati toga postupka.
Osim novih spoznaja o statusu engleskoga jezika u Hrvatskoj, autorice navode i
niz dodatnih rezultata vezanih uz razvijanje istraživačkih kompetencija u ovome
području znanstvenih propitivanja.
Ključne riječi
europski referentni stupnjevi; mjerenje afektivnih karakteristika; mjerenje komunikacijske kompetencije; predtestiranje
Hrčak ID:
26941
URI
Datum izdavanja:
14.5.2007.
Posjeta: 4.324 *