Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21464/mo.29.2.6

Medijska didaktika: jučer, danas, sutra. Anatomija discipline, povijest i recentni trendovi

Tomislav Topolovčan orcid id orcid.org/0009-0005-8813-9465 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 1.505 Kb

str. 153-178

preuzimanja: 640

citiraj


Sažetak

Teorijsko-komparativnim i povijesnim metodološkim pristupom dekonstruirana je geneza medijske didaktike s ciljem dobivanja uvida u njenu povijest, obilježja, definiranje discipline i recentne trendove razvoja. U studiji je elaborirana uloga medija u obrazovanju, školovanju, nastavi, učenju i poučavanju. Sustavno je objašnjena anatomija društvenih okolnosti nastanka pojedinih kurikulumskih inovacija i njihovih konzekvenci za globalno obrazovanje te na razvoj medijske didaktike. Sintezom dobivenih činjenica iz analiziranih koncepata evidentno je kako je na razvoj medijske didaktike djelovao koncept nastavne tehnologije prenesen iz SAD-a, kao i niz društvenih te tehnoloških čimbenika. Teorijska i praktična esencija medijske didaktike etablirana je u primjeni raznih medija sa svrhom aranžiranja individualizirane, tj. učeniku usmjerene nastave. Obilježja i uloga medija u nastavi su se vremenom mijenjala sukladno dominantnim didaktičkim teorijama. Krucijalan izazov za medijsku didaktiku predviđa se u vidu primjene umjetne inteligencije u obrazovanju i školovanju.

Ključne riječi

didaktika; kurikulum; nastavni mediji; novi mediji; nastavna tehnologija; obrazovanje; povijest pedagogije

Hrčak ID:

296366

URI

https://hrcak.srce.hr/296366

Datum izdavanja:

28.2.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.721 *