Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.29.2.9

Samoprocjena razine zadovoljstva i samopouzdanja u pjevačkim aktivnostima budućih odgojitelja i učitelja

Jelena Blašković Galeković ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 2.274 Kb

str. 229-255

preuzimanja: 212

citiraj


Sažetak

Pjevanje je način glazbenoga izričaja utkan u bît ljudskoga bića. Budući da je glas intimni instrument i oku nevidljiv, zahtijeva cjelovito upoznavanje i kultiviranje što podrazumijeva muskulatornu memoriju, kondiciju i stjecanje senzibiliteta za osluškivanje kvalitete zvuka. U sustavu odgoja i obrazovanja pjevanje je dio strukturiranoga programa s ciljem razvijanja pjevačkih sposobnosti i općenitoga oblikovanja glazbene kulture sudionika odgojno-obrazovnoga procesa. Osjećaj samopouzdanja i viđenje sebe kao kompetentnoga i osposobljenoga stručnjaka na području pjevanja od iznimne je važnosti za kvalitetan rad u struci odgojitelja i učitelja. Cilj rada bio je ispitati studente Ranog i predškolskoga odgoja i obrazovanja i studente Učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu kako doživljavaju i procjenjuju svoje pjevačke sposobnosti prema elementima pjevanja koje treba njegovati u radu s djecom. Istraživalo se koliko uživaju u pjevačkim aktivnostima, kako procjenjuju svoje zadovoljstvo i osjećaj samopouzdanja prilikom prakticiranja pjevanja te postoji li povezanost između zadovoljstva i samopouzdanja pri pjevanju s vrstom i godinom studija. Istraživanje je provedeno u akademskoj godini 2021./2022., a obuhvatilo je 162 ispitanika. Rezultati istraživanja pokazuju kako su studenti Učiteljskog fakulteta zadovoljni vlastitim pjevačkim sposobnostima te ih procjenjuju dobrima. S druge strane, osjećaju manjak samopouzdanja i sigurnosti prilikom izvođenja pjevačkih aktivnosti tijekom visokoškolske formacije. T-test je pokazao kako postoji statistički značajna razlika u procjeni zadovoljstva pjevačkim sposobnostima između studenata Ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja te Učiteljskog studija. Kruskal-Wallis testom utvrđeno je postojanje statistički značajnih razlika između studenata viših godina studija u procjeni većega zadovoljstva i višega samopouzdanja pri pjevačkim aktivnostima u odnosu na studente nižih godina studija.

Ključne riječi

odgoj i obrazovanje; osjećaj osposobljenosti; područje pjevanja; studenti Učiteljskog fakulteta

Hrčak ID:

296369

URI

https://hrcak.srce.hr/296369

Datum izdavanja:

28.2.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 499 *