Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22522/cmr20170224

Kako (izmišljeni) političari uvjeravaju i manipuliraju svojim gledateljima? Slučaj Kuće od karata

Irena Sever Globan orcid id orcid.org/0000-0001-6214-9124 ; Catholic University of Croatia, Department of Communication, Croatia
Marko Ezgeta


Puni tekst: engleski pdf 491 Kb

str. 74-98

preuzimanja: 2.760

citiraj


Sažetak

U vremenima sve većeg individualizma kada mnoge tradicionalne socijalizacijske institucije gube svoju primarnu ulogu i utjecaj, likovi iz televizijskih serija postali su novi uzori s kojima se ljudi mogu poistovjetiti. Suvremena televizijska produkcija sklona je prikazivanju protagonista kao antijunaka jer su gledatelji više angažirani i zaintrigirani njima u usporedbi s tradicionalnim protagonistima. Serije često probijaju tzv. “četvrti zid” na način da nadilaze granice između virtualnog i stvarnog života, obraćajući se izravno gledateljima, stvarajući tako parasocijalnu interakciju. Prema transportnoj teoriji uvjeravanja, što je veća emocionalna veza s likovima, veća je mogućnost za gledatelje da se “transportiraju” unutar narativa. Taj se fenomen posebno može uočiti u političkoj drami Kuća od karata, gdje makijavelistički političar Frank Underwood nagovara i likove u priči i gledatelje kako bi ostvario neke svoje osobne ciljeve. Cilj ovog rada je osvijetliti metode uvjeravanja i manipulacije kojima se protagonist služi kako bi prepoznao na koji način nas želi uvjeriti i prepoznao koji su njegovi temeljni ciljevi.

Ključne riječi

televizijska serija, uvjeravanje, transportna teorija, politička drama, Kuća od karata

Hrčak ID:

191557

URI

https://hrcak.srce.hr/191557

Datum izdavanja:

28.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.558 *