Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22522/cmr20180232
Polifonija u korporativnim i organizacijskim komunikacijama: Istraživanje korijena i karakteristika nove paradigme
Lena Schneider
orcid.org/0000-0002-5539-4663
; Lautenbach Sass, Germany
Ansgar Zerfass
orcid.org/0000-0001-7316-5760
; Leipzig University, Germany; BI Norwegian Business School, Oslo
Sažetak
Ovaj konceptualni članak ispituje ideju polifone komunikacije, koja je postala popularna kao novi pristup integraciji različitih glasova i komunikatora u organizacijskim okruženjima. Tvrdi se da metafora organizacije koja govori s mnogo glasova još nije jasno definirana izvan metaforičkog jezika, a rijetko se raspravlja o implikacijama polifonih pristupa za upravljanje komunikacijom – iako empirijski dokazi pokazuju da praktičari podržavaju ovo novo stajalište. Pregled sadašnje uporabe polifonije u komunikaciji otkriva ključne pretpostavke koje su iznijeli autori poput Christensena, Cornelissena, Falkheimera, Schultza, Zerfassa i drugih. Također pokazuje da još uvijek nedostaje sažeta definicija i operacionalizacija. Stoga je provedena široka analiza literature kako bi se ušlo u trag korijenu polifonije u disciplinama poput glazbe, književnosti, psihologije, politike i sociologije. Time se postavlja temelj za novu, integrativnu definiciju polifonije. Polifonija se shvaća kao integracija mnoštva unutarnjih i vanjskih glasova u komunikacijske aktivnosti kojima upravljaju agenti (tj. komunikacijski odjeli ili stručnjaci) u ime korporacije ili drugih organizacija. Identificirana su i detaljno razmotrena dva pristupa upravljanju polifonom komunikacijom: deliberativno-emergentna i radikalno-emergentna polifonija. Ovo otkriva potrebu za novim i agilnim načinima upravljanja komunikacijom.
Ključne riječi
korporativna komunikacija, organizacijska komunikacija, dosljednost, višeznačnost, polifonija
Hrčak ID:
214536
URI
Datum izdavanja:
30.12.2018.
Posjeta: 2.634 *