Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.22522/cmr20180236

Digitalni mediji i uspon populizma u kontekstu aktualne izbjegličke krize

Marta Takahashi orcid id orcid.org/0000-0002-5645-5421 ; Edward Bernays University College
Franjo Skoko ; Millenium promocija, Zagreb
Davor Pavić ; Split-Dalmatia County Prefect Office, Split


Puni tekst: hrvatski pdf 738 Kb

str. 96-110

preuzimanja: 679

citiraj


Sažetak

Najveća kriza Europske unije do sada uzrokovana je značajnim migracijskim valom s Bliskog istoka 2015./2016. Na početku migracijskog vala Europljani su bili gostoljubivi i prihvatili su nesretne strance. No, sa značajnim povećanjem broja migranata, taj se stav počeo mijenjati. Među pojedinim skupinama stanovništva počela je bujati ksenofobija i netolerancija prema migrantima, što je potpomognuto sporadičnim incidentima u kojima su migranti sudjelovali. Neočekivana izbjeglička kriza potaknula je porast populizma i porast popularnosti desne političke opcije koja je sve probleme u društvu počela povezivati ​​s pitanjem migracija. Za jačanje populizma važnu su ulogu odigrali mediji, posebice digitalni koji su postali primarna komunikacijska i mobilizacijska platforma populista.

Ključne riječi

izbjeglička kriza, Europska unija, odnos prema imigrantima, porast populizma, digitalni mediji

Hrčak ID:

214545

URI

https://hrcak.srce.hr/214545

Datum izdavanja:

30.12.2018.

Posjeta: 1.801 *