Izvorni znanstveni članak
Retorika u nastavi
Mladen Čutura
Sažetak
Članak razmatra određene aspekte odgojno-obrazovnoga procesa u suvremenoj nastavi. Za usporedbu autor polazi od uzora Kvintilijanove retoričke škole. Ukazuje na poteškoće i prijepore u primjeni vrednovanja u suvremenome školskom sustavu i predlaže poboljšanje izradom preciznijega aparata vrednovanja učenika, nastavnika, osoblja i škole u cjelini. Naglasak je na praktičnoj nastavi i vježbi. Preporučuje smanjenje opterećenja suvišnim činjenicama i mehaničkim pamćenjem. Pohvaljuje primjenu nauka odgoja i obrazovanja djeteta od najranije dobi u suvremenoj školi. Po uzoru na Kvintilijana, koji je zahtijevao da prve pouke budu u obliku igre, predlaže jačanje oblika učenja tijekom igre i postupno uvođenje natjecanja kao poticaja kako bi se povećala radost u nastavi. Posebice obrazlaže kako se učenici mogu poticati na učenje i razvoj tehnike pamćenja primjenom glumačke tehnike stvaranja slike. Kazališnu predstavu prikazuje kao kreativno-metodički oblik poučavanja. Za ogledni pokus donosi tekst ankete i pitanja autora na primjeru predstave Begovićeve drame "Bez trećega". Rezultati istraživanja ukazuju na trajnu vrijednost kazivanja i riječi koja ima moć utjehe, uvrede, izgradnje, preobraćenja ili premošćivanja, kako u kazalištu i retorici tako i u nastavi.
Ključne riječi
retorika; škola; nastava; odgoj; obrazovanje; učenje; pouka; igra; kazališna predstava
Hrčak ID:
296909
URI
Datum izdavanja:
28.12.2022.
Posjeta: 1.020 *