Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22522/cmr20220174

Odnos između percepcije oglašavanja, FOMO-a, umora od društvenih mreža i zabrinutosti za privatnost među korisnicima društvenih mreža

Josipa Milas ; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
Gordana Lesinger ; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku


Puni tekst: engleski pdf 463 Kb

str. 26-47

preuzimanja: 286

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između čimbenika oglašavanja na društvenim mrežama, stavova prema društvenim mrežama, oglašavanja na društvenim mrežama, brendova i percepcije nametljivosti oglašavanja na društvenim mrežama te čimbenika ponašanja korisnika društvenih mreža (FOMO i zabrinutost za privatnost). Istraživanje je provedeno online na uzorku od 212 ispitanika, koji su digitalni domorodci u dobi od 18 do 45 godina. Za potrebe ispitivanja ovih varijabli u istraživanju je korišteno sljedeće: semantička diferencijalna ljestvica preuzeta od Elliotta i Specka (1998) za mjerenje stav prema oglašavanju, prilagođena skala intenziteta Facebooka (FBI ljestvica) (Ellison i sur., 2007.), upitnik o stavovima prema brendovima (Bearden i sur., 2011.), prilagođena skala intruzije medija (Li i sur., 2002.). ), Gartner Inc. (2011.) verzija upitnika o privatnosti društvenih mreža, hrvatska verzija Fear of Missing Out Scale – FoMOs (Omajec i Čorkalo Biruški, 2020.), Gartner Inc. (2011.) verzija društvenih mreža skala zamora medija. Rezultati pokazuju da su pozitivni stavovi prema oglašavanju, više razine zabrinutosti za privatnost i FOMO prediktori veće razine zamora od društvenih mreža, dok se stavovi prema društvenim mrežama i percepcija nametljivosti nisu pokazali značajnim prediktorima zamora od društvenih mreža. Provedbom hijerarhijske regresijske analize utvrđen je medijacijski učinak FOMO-a na odnos između stava prema oglašavanju na društvenim mrežama, stava prema brendovima i umora od društvenih mreža, dok je značaj medijacije potvrđen Sobelovim testom. U radu se opisuju nalazi, ograničenja istraživanja i daju prijedlozi za buduća istraživanja.

Ključne riječi

zamor društvenih mreža, oglašavanje, zabrinutost zbog privatnosti, FOMO

Hrčak ID:

280734

URI

https://hrcak.srce.hr/280734

Datum izdavanja:

18.7.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 847 *