Ostalo
Značaj « peer education « u spolnom odgoju mladih
Mirjana Malović-Bolf
; Nastavni zavod za javno zdravstvo Primorsko goranske županije
Nevenka Vlah
; Nastavni zavod za javno zdravstvo Primorsko goranske županije
Vlasta Kosanović
; Nastavni zavod za javno zdravstvo Primorsko goranske županije
Sažetak
Polemike oko uvođenja seksualne edukacije u škole i dalje su prisutne, ali do same provedbe nije došlo, tako da nemamo sustavnu spolnu edukaciju za adolescente, već samo mnoga istraživanja, studije i programe. Većina istraživanja upozorava na rizike vezane uz spolno ponašanje adolescenata. Adolescenti u spolne odnose stupaju rano, a znanja o tome oskudna su im. Informacije najčešće dobivaju putem medija, od vršnjaka, a u školskom programu - na satovima biologije u osnovnoj i srednjoj školi, što se pokazalo nedostatnim. Zdravstvena edukacija čini značajan doprinos, ali je nedostatna i često svedena na informacije o ljudskom tijelu i reproduktivnom dijelu seksualnosti, što mlade ljude ostavlja, većinom, bez potrebnih odgovora i važne interakcije koja bi pomogla da se neki stavovi revidiraju i isprave, te razviju vještine i pozitivni stavovi prema vlastitoj i tuđoj seksualnosti i individualnosti. Obitelj, kao primarni čimbenik u odgoju djece, ne zauzima visoko mjesto u spolnoj edukaciji, najčešće zbog tradicijskih i kulturoloških faktora, prezaposlenosti ili niske informiranosti. Više važnosti pridaje se zdravlju pojedinih sustava, a zanemaruje se spolno zdravlje, čime se posredno ugrožava cjelokupno zdravlje.
Ključne riječi
peer-education,spolni odgoj,adolescenti
Hrčak ID:
298452
URI
Datum izdavanja:
29.2.2016.
Posjeta: 314 *