Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Uvođenje kodeksa školskog odijevanja – primjer dobre prakse

Andrea Vukša orcid id orcid.org/0009-0001-6278-052X ; Studentica Redovnog studija sestrinstva, Zdravstveno veleučilište u Zagrebu, Mlinarska cesta 38
Renata Roknić ; Studentica Redovnog studija sestrinstva, Zdravstveno veleučilište u Zagrebu, Mlinarska cesta 38
Ivana Raković ; Studentica Redovnog studija sestrinstva, Zdravstveno veleučilište u Zagrebu, Mlinarska cesta 38
Morana Bilić ; Katedra za zdravstvenu psihologiju; Zdravstveno veleučilište u Zagrebu, Mlinarska cesta 38


Puni tekst: hrvatski PDF 89 Kb

str. 28-33

preuzimanja: 161

citiraj


Sažetak

Uvod: Povijest školskih uniforma seže još u 19. stoljeće. Iako je njihova prvotna namjena bila da štite odjeću djece od prljanja tintom i kredom, s vremenom se prepoznalo da imaju i pozitivne utjecaje na samo ponašanje djece. Poboljšanje discipline u razredu, smanjenje učestalosti nasilja, poštivanje profesora, podizanje samopoštovanja i samopouzdanja samo su neki od dobrobiti nošenja uniforme. Hrvatske škole jedne su od rijetkih u Europi koje nemaju uniforme, a osnovna škola Jurja Dalmatinca u Šibeniku može se pohvaliti kao prva škola u Hrvatskoj koja je uvela obavezan kodeks odijevanja za sve učenike. Svrha ove studije bila je ispitati stavove učenika osnovne škole Jurja Dalmatinca o obaveznom kodeksu školskog odijevanja te postoje li eventualne spolne razlike u percipiranju kodeksa odijevanja. Metoda: Za potrebe istraživanja izrađen je kratki anketni upitnik koji se sastojao od tri pitanja općih informacija i devet tvrdnji koje su učenici procjenjivali na skali od 1 do 5. U istraživanju je sudjelovalo 100 učenika 4., 5. i 6. razreda Osnovne škole Jurja Dalmatinca u Šibeniku, 48% djevojčica i 52% dječaka. Rezultati: Utvrđen je pozitivan stav učenika prema nošenju školskih uniformi (majica). Velik broj ispitanih učenika u većoj mjeri zadovoljno je s kodeksom odijevanja, navodi da osjeća jednakost i općenito se bolje osjeća u školi. Manji broj ispitanika smatra da ima više prijatelja u školi i da se druži s više vršnjaka u razredu. Zaključak: Uvođenje kodeksa odijevanja u osnovne škole bi eventualno uspostavilo sustav obrazovanja u kojem će se djeca isticati po svojoj sposobnosti, trudu, dobrim rezultatima i ocjenama, a ne po stilu odijevanja.

Ključne riječi

stavovi,školske uniforme,kodeks školskog odijevanja,zadovoljstvo učenika

Hrčak ID:

299061

URI

https://hrcak.srce.hr/299061

Datum izdavanja:

7.1.2017.

Posjeta: 436 *