Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17234/Hieronymus.9.1
Usporedba obrazovnog potencijala profesionalnih sustava za podslovljavanje u oblaku i besplatnih samostalnih sustava za podslovljavanje
Andrea Bekafigo
orcid.org/0009-0002-0813-8701
; Sveučilište u Zagrebu
Prilozi: H9_1_Bekafigo_appendix.pdf
Sažetak
Na tržištu postoje dvije osnovne vrste sustava za podslovljavanje: samostalni sustavi za osobna računala i profesionalni sustavi u oblaku. Mogu biti besplatni i profesionalni. Tehnologija u oblaku nedavno se počela koristiti u edukacijske svrhe, pri čemu se neprofesionalni samostalni sustavi često koriste jer su uglavnom besplatni, a nude slične funkcije. U radu se istražuje obrazovni potencijal navedenih sustava kako bi se pokazalo postoji li značajna razlika u njihovoj funkciji u edukaciji podslovljavanja na sveučilišnoj razini. Proveden je upitnik na dvjema skupinama studenata koje su koristile jedan od navedenih sustava. Primarno se ispitivala percipirana razina usvajanja vještina podslovljavanja te zadovoljstvo pojedinim funkcijama programa. Samostalni sustavi i sustavi u oblaku pokazali su se podjednako učinkovitima u edukaciji podslovljavanja uz vrlo male razlike u usvajanju vještina, koje ovise o tome je li sustav besplatan ili profesionalan. Na temelju rezultata razmatraju se pitanja vezana uz obrazovanje.
Ključne riječi
podslovljavanje; softver za osobna računala; softver u oblaku; audiovizualno prevođenje; tehnologija
Hrčak ID:
299777
URI
Datum izdavanja:
21.4.2023.
Posjeta: 934 *