Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Poticanje znanstvene pismenosti djece tijekom rada na projektima

Petra Franz


Puni tekst: hrvatski pdf 900 Kb

str. 9-23

preuzimanja: 371

citiraj


Sažetak

Rad na projektu obuhvaća sklop različitih aktivnosti u kojemu djeca dublje proučavaju određenu temu i/ili problem. Svaki pojedini projekt može trajati nekoliko dana, tjedana, mjeseci ili cijelu pedagošku godinu, ovisno o dobi i interesima djece te temi koju proučavaju. Projektnu metodu utemeljio je 1918. godine William Kilpatrick kao oblik integriranog oblika učenja. Tijekom rada na projektima važnu ulogu imaju odgojitelji kao refleksivni praktičari koji organiziraju prostor, prate dječje interese i potrebe, nude različite poticaje i materijale, profesionalno se usavršavaju i dokumentiraju cijeli odgojno-obrazovni proces. Prikupljena dokumentacija pomaže djeci, odgojiteljima, roditeljima i široj lokalnoj zajednici. Također, u projektu mogu sudjelovati i roditelji tijekom održavanja različitih aktivnosti, radionica, posjeta, izleta, izradbi materijala i sl. Kvalitetnoj provedbi projekta pripomaže prisustvo tehnologije i medija gdje djeca i odgojitelji mogu prikupiti mnoštvo izvora za istraživanje pojedine teme, ali i razvijati vještine te digitalnu kompetenciju. Djeca istražujući određenu temu razvijaju znanstvenu pismenost koja je važna za daljnji rast i razvoj djeteta, ali i pozitivnu sliku o sebi. Znanstvenu je pismenost prvi definirao Paul DeHart 1950. godine u članku Znanstvena pismenost: njezino značenje za američku školu, kao složen pojam koji uključuje znanje, vještine, znanstvene činjenice i metode, analizu, propitivanje, zaključivanje, rješavanje problema i dr. Znanstvena pismenost, osim znanstvenih metoda i vještina, uključuje i osobne stavove, vrijednosti, etiku ponašanja, osobni i društveni razvoj. Cilj je ovog rada dublje upoznati znanstvenu pismenost kao pojam te kako je odgojitelji mogu poticati kod djece tijekom rada na projektima, koje znanstvene teme djeca mogu istraživati, što je projektno učenje, kako je oblikovano prostorno-materijalno okruženje i zašto je važno dokumentirati cijeli proces.

Ključne riječi

odgojitelji; rad na projektu; znanstvene vještine; znanstvena pismenost

Hrčak ID:

299820

URI

https://hrcak.srce.hr/299820

Datum izdavanja:

12.4.2023.

Posjeta: 789 *