Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Razvijanje partnerskih odnosa učitelja, roditelja i lokalne zajednice

Iva Koprivnjak ; Osnovna škola Ljudevita Gaja, Osijek; Područna škola Sarvaš


Puni tekst: hrvatski pdf 592 Kb

str. 51-61

preuzimanja: 908

citiraj


Sažetak

Najizravniji utjecaj na djetetov razvoj i učenje imaju njegovi roditelji, koji su ujedno i prvi odgajatelji, a uz roditelje veliku ulogu imaju učitelji. Dijete percipira i poima sve što čuje, vidi i doživi, stoga je važno ulagati u dobre partnerske odnose između ta dva dionika jer oni pridonose boljem sustavnom razvoju djece. Partnerstvo i suradnja najvažniji su načini komunikacije između roditelja i odgojno- obrazovnih ustanova. Prvi oblik suradnje već se očituje pri upisu učenika u školu, a kasnije se ona ostvaruje kroz skupne i individualne oblike rada. Tek nakon što se ostvari suradnja prelazi se korak dalje ka partnerstvu. Kako bi se suradnja unaprijedila i razvila u partnerstvo potrebna je motiviranost i želja za radom koja se temelji na međusobnom uvažavanju i poštivanju. Partnerstvo obitelji i škole podrazumijeva zajedničko ostvarivanje aktivnosti kojima se želi postići usklađeno djelovanje, stoga na njih ne možemo gledati individualno jer su potrebna oba sudionika kako bi krajnji ishod bio zadovoljen. Kako bi učenike pripremili za suživot u multikulturalnom svijetu važno je naglašavati i uključivati u njihovo obrazovanje i druge čimbenike iz vanjske okoline. Udruživanjem učitelja, roditelja i lokalne zajednice kod učenika se ostvaruju veća akademska i druga postignuća. Važno je da učitelji, roditelji i lokalna zajednica uspostavljaju ravnopravne odnose i komunikaciju jer dobro koje tada čine djeci je neizmjerno.

Ključne riječi

lokalna zajednica; obrazovanje; partnerstvo; roditeljstvo; škola

Hrčak ID:

299824

URI

https://hrcak.srce.hr/299824

Datum izdavanja:

12.4.2023.

Posjeta: 1.637 *