Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v25i1.4660
O STEAM-u i mogućnostima njegove primjene u nastavi iz perspektive likovnih i vizualnih umjetnosti
Marina Đira
orcid.org/0009-0009-8081-7419
; University of Zadar, Department of Teacher and Preschool Teacher Education
Sažetak
Rad je rezultat istraživanja koje je u svojem djelomičnom obliku, kao neobjavljeno izlaganje pod naslovom STEAM i vizualno-likovni odgoj i obrazovanje, prvi put bilo predstavljeno na Županijskom stručnom skupu za nastavnike likovne umjetnosti u Zadru 12. ožujka 2021. godine. Radom se istražuje STEAM kao odgojno-obrazovni pristup u nastavi koji uključuje područja STEM-a te umjetnost i humanističko područje. U tu se svrhu pažnja prvo usmjeruje na STEM i kontekst iz kojega je potekao, potom i na STEAM, nastao kao nadgradnja svojem prethodniku STEM-u u okviru istoga, odgojno-obrazovnoga sustava SAD-a. Kao osobitosti STEAM-a ističu se suradnja, transdiciplinarnost i kreativni proces te se razmatraju mogućnosti njegova provođenja u nastavi, osobito s obzirom na međupredmetno povezivanje koje uključuje, a koje se promiče i krovnim odgojno-obrazovnim dokumentima u Hrvatskoj. U skladu s time radom se prezentira jedno istraživanje vezano uz primjenu STEAM-a u nastavi. Njegova se provedba bazirala na radionici STEM i ART idu skupa! održanoj 2019. godine u okviru 17. Festivala znanosti realiziranoj u suradnji s tadašnjim studentima Sveučilišta u Zadru. Na provedenoj radionici se prožimanjem područja STEM-a te umjetnosti i humanističkoga područja pristupilo interaktivnoj instalaciji Your uncertain shadow (colour) poznatog umjetnika Olafura Eliassona, sazdanoj od svjetlosti (boje) i pokreta.
Ključne riječi
aditivno miješanje boje; metoda estetskoga transfera; Olafur Eliasson; STEM, transdisciplinarnost.
Hrčak ID:
302999
URI
Datum izdavanja:
29.3.2023.
Posjeta: 1.135 *