Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v25i1.4702
Može li se pomoću pozitivnoga razmišljanja predvidjeti pozitivno ponašanje pri učenju kod djece predškolske dobi?
Çağla Gür
; Cyprus International University, Faculty of Education
Başak Eser
; Near East University, Ataturk Faculty of Education
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja ispitati utjecaj koji Program pozitivnoga razmišljanja s višedimenzionalnim perspektivama ima na ponašanje tijekom učenja kod djece predškolske dobi (5 godina starosti) te evaluaciju programa prema mišljenju odgajatelja. Pristupi koji se primjenjuju u Pozitivnoj psihologiji i filozofiji za djecu (P4C) poslužili su kao osnova pri osmišljavanju aktivnosti u Programu pozitivnoga razmišljanja s višedimenzionalnim perspektivama. Prakse pozitivnoga razmišljanja s višedimenzionalnim perspektivama lako se primjenjuju u radu s djecom predškolske dobi u kontekstu aktivnosti u prirodi i u području znanosti, matematike, umjetnosti, glazbe, u pričama itd. Skupina ispitanika sastojala se od petero odgajatelja koji rade u ustanovama za predškolski odgoj i 160 djece (80 ih je uvršteno u eksperimentalnu, a 80 u kontrolnu skupinu). U istraživanju je korišten eksplanatorni sekvencijalni nacrt, kao jedan od nacrta mješovitoga istraživanja. Provedena je analiza kvantitativnih podataka u obliku kvazieksperimenta s predtestom i posttestom u kontrolnoj skupini. S druge strane, kvalitativni podatci prikupljeni su na kraju obrazovnoga procesa kroz intervjue uživo s odgajateljima, u kojima su odgajatelji evaluirali program. Rezultati istraživanja pokazali su da je program imao značajan utjecaj na ponašanje pri učenju. Detaljno su obrazložene evaluacije programa prema mišljenju odgajatelja.
Ključne riječi
odgojitelji, odgoj, obrazovni programi, predškolci, odgojitelji, pozitivno mišljenje.
Hrčak ID:
303001
URI
Datum izdavanja:
29.3.2023.
Posjeta: 1.365 *