Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v25i1.4568

Model procjene kvalitete programa obrazovanja na daljinu u mrežnom okruženju: kinesko iskustvo

Weijuan Li ; Yellow River Conservancy Technical Institute, Dean’s office


Puni tekst: engleski pdf 347 Kb

str. 213-246

preuzimanja: 289

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 347 Kb

str. 213-246

preuzimanja: 147

citiraj


Sažetak

Pandemija virusa COVID-19 značajno je promijenila tijek obrazovnoga procesa širom svijeta. Digitalizacija učenja putem učenja na daljinu postala je ključna za osiguranje kvalitete obrazovanja. Cilj je istraživanja razvoj modela za kontinuiranu procjenu kvalitete nastave programa obrazovanja na daljinu u online okruženju. Definirane su glavne komponente modela – dvije varijable, 14 dimenzija i 75 indikatora. Valjanost istraživanja ocijenila su 22 stručnjaka iz SAD-a, Kine, Čilea, Portugala, Nizozemske, Poljske i Španjolske. Istraživanje se temelji na bibliografskoj analizi standarda, modela i smjernica koje artikuliraju principe i metode koje su stvorili akademski istraživači i vlade u SAD-u, Latinskoj Americi i europskim zemljama kako bi procijenili programe učenja na daljinu. Stručnjaci su ocijenili predložena mjerenja jasnima, važnima i prikladnima za procjenu programa obrazovanja na daljinu. Ocijenili su pokazatelje i mjerne pokazatelje relevantnima za procjenu programa učenja na daljinu. Glavni je rezultat istraživanja razvijeni model za procjenu kvalitete programa učenja na daljinu za sveučilišta. Konačni model uključivao je dvije glavne varijable, 14 mjera i 75 pokazatelja. Sadržaji modela zaprimljeni su u obliku mjerenja i odgovarajućih pokazatelja. Među glavnim značajkama predloženoga modela jest mogućnost potpune procjene kvalitete nastave u okviru kurikula kako bi se naknadno poduzele mjere za njegovo poboljšanje. Rezultati istraživanja mogu biti od interesa za istraživače u polju obrazovanja, nastavnike, sveučilišne administratore, koordinatore tečajeva na daljinu i programe usavršavanja.

Ključne riječi

kvaliteta nastave; kvaliteta obrazovnih programa; kvaliteta usavršavanja; okruženje za učenje preko interneta; učenje na daljinu.

Hrčak ID:

302993

URI

https://hrcak.srce.hr/302993

Datum izdavanja:

29.3.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 938 *