Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15176/vol60no102

“Zašto bi dolina rijeke Ruhr mogla postati novi Berlin”: kako karizmatični korisnici Instagrama u kontekstu participativnog upravljanja kroz igru stvaraju novi regionalni imaginarij

Victoria Huszka ; Institute of Cultural Analysis and Cultural Anthropology, Department of Archeology and Cultural Anthropology, University of Bonn


Puni tekst: engleski pdf 520 Kb

str. 25-41

preuzimanja: 127

citiraj


Sažetak

U ovom se radu, na temelju etnografskih podataka prikupljenih na regionalnim Instagram profilima koji promoviraju dolinu rijeke Ruhr, istražuju društveno-simboličke značajke karizme kao resursa kojim civilni akteri raspolažu u kontekstu upravljanja u postindustrijskom okruženju. Karizmatični korisnici Instagrama ne koriste prošlost samo kao resurs za figurativne prakse nego je i simbolički mijenjaju, kombinirajući je s elementima proizašlim iz kulturnog repertoara Berlina kao modela kreativnog grada. U socioekonomskoj preobrazbi doline rijeke Ruhr sudjeluju korisnici Instagrama kao i regionalni akteri u javnom marketingu, a objema je skupinama cilj stvoriti novi ekonomski imaginarij regije. Ipak, karizmatični korisnici Instagrama nova značenja žele generirati razigranim propitkivanjem i transformacijom industrijskih objekata u regiji, dok se akteri u javnom marketingu prvenstveno bave time kako potaknuti kulturni razvoj regije po uzoru na Berlin, budući da Berlin i dolinu rijeke Ruhr povezuje slična industrijska prošlost.

Ključne riječi

postindustrijska regija, karizma, ekonomski imaginarij, figuracija, kreativni radnik

Hrčak ID:

304256

URI

https://hrcak.srce.hr/304256

Datum izdavanja:

15.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 343 *