Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15176/vol60no102
“Zašto bi dolina rijeke Ruhr mogla postati novi Berlin”: kako karizmatični korisnici Instagrama u kontekstu participativnog upravljanja kroz igru stvaraju novi regionalni imaginarij
Victoria Huszka
; Institute of Cultural Analysis and Cultural Anthropology, Department of Archeology and Cultural Anthropology, University of Bonn
Sažetak
U ovom se radu, na temelju etnografskih podataka prikupljenih na regionalnim Instagram profilima koji promoviraju dolinu rijeke Ruhr, istražuju društveno-simboličke značajke karizme kao resursa kojim civilni akteri raspolažu u kontekstu upravljanja u postindustrijskom okruženju. Karizmatični korisnici Instagrama ne koriste prošlost samo kao resurs za figurativne prakse nego je i simbolički mijenjaju, kombinirajući je s elementima proizašlim iz kulturnog repertoara Berlina kao modela kreativnog grada. U socioekonomskoj preobrazbi doline rijeke Ruhr sudjeluju korisnici Instagrama kao i regionalni akteri u javnom marketingu, a objema je skupinama cilj stvoriti novi ekonomski imaginarij regije. Ipak, karizmatični korisnici Instagrama nova značenja žele generirati razigranim propitkivanjem i transformacijom industrijskih objekata u regiji, dok se akteri u javnom marketingu prvenstveno bave time kako potaknuti kulturni razvoj regije po uzoru na Berlin, budući da Berlin i dolinu rijeke Ruhr povezuje slična industrijska prošlost.
Ključne riječi
postindustrijska regija, karizma, ekonomski imaginarij, figuracija, kreativni radnik
Hrčak ID:
304256
URI
Datum izdavanja:
15.6.2023.
Posjeta: 847 *