Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Analiza srednjoškolskih udžbenika za hrvatski jezik i književnost: primjer rodnog čitanja

Juliette Janušić ; Centar za ženske studije, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 421 Kb

str. 61-80

preuzimanja: 16.977

citiraj


Sažetak

Razloge zanemarivanja ženskog autorstva i uopće ženskih tragova u kulturi i povijesti (posebice nacionalnoj) dijelom valja tražiti u kriterijima za odabir udžbeničkih sadržaja, njihovu vrednovanju i »kanoniziranju«. Srednjoškolski udžbenici za hrvatski jezik i književnost odraz su našega obrazovnog sustava koji i dalje inzistira na enciklopedijskim količinama (ali ne aktualnih) podataka i zastarjeloj metodici. Odmaci i novine glede rodnog osvješćivanja – promicanja žena, netradicionalnih vrijednosti, neseksističkog jezika, kritičkog mišljenja i rodno osjetljivog tumačenja u nastavi književnosti – upućuju na neujednačenost, nedosljednost i površnost.

Ključne riječi

udžbenici; hrvatski jezik i književnost; žene; rodni stereotipi; rodna osjetljivost; seksizam

Hrčak ID:

27854

URI

https://hrcak.srce.hr/27854

Datum izdavanja:

19.8.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 19.030 *