Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/pi-be/2023.17.1.39

PRILAGODBA INSTRUMENTA ZA MJERENJE STILOVA ODLUČIVANJA O KUPNJI KONTEKSTU POSJETA LOKACIJAMA KULTURNE BAŠTINE

Sunčana Piri Rajh orcid id orcid.org/0000-0001-7715-1518 ; Ekonomski fakultet Zagreb, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Edo Rajh ; Ekonomski institut, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 736 Kb

str. 39-54

preuzimanja: 300

citiraj


Sažetak

Svrha – Svrha ove istraživačke studije je ispitati primjenjivost teorijskog okvira
Stilova odlučivanja potrošača o kupnji (CDMS – Consumer Decision-Making Styles)
kontekstu posjećivanja lokacija kulturne baštine i u skladu s tim prilagoditi izvorni mjerni
instrument. Budući da je prije njihove primjene u empirijskim istraživanjima potrebno
utvrditi psihometrijska svojstva prilagođenih mjernih instrumenata, cilj je ovog rada
testirati izvornu CSI (Consumer Style Inventory) ljestvicu za mjerenje stilova odlučivanja
o kupnji u promatranom istraživačkom kontekstu. Dizajn/metodologija/pristup - U radu
se analiziraju psihometrijska svojstva modificirane mjerne ljestvice procjenom njezine
pouzdanosti, konvergentne i diskriminativne valjanosti te dimenzionalnosti. U skladu s
prethodnim preporukama, predložena je skraćena verzija izvornog CSI mjernog
instrumenta. Podaci su prikupljeni na uzorku studenata prijediplomskog i diplomskog
studija (n = 332). U istraživanju su korištene metode eksplorativne i konfirmativne
faktorske analize te Cronbachov alfa koeficijent. Nalazi i implikacije - Rezultati ove
studije pokazuju da prilagođene mjerne ljestvice imaju odgovarajuću pouzdanost i
valjanost, osim u slučaju ljestvice koja mjeri stil odlučivanja o kupnji pod nazivom
Impulzivnost. Osim toga, svaka od sedam prilagođenih mjernih ljestvica je
jednodimenzionalna. Prilagođeni mjerni instrument u konačnici se sastoji od sedam
izvornih dimenzija stilova odlučivanja o kupnji i uključuje osamnaest tvrdnji, što olakšava
korištenje prilagođenih mjernih ljestvica u budućim empirijskim istraživanjima
ponašanja potrošača u odabiru lokacije kulturne baštine. Prilagođeni mjerni instrument
također bi se mogao koristiti u budućim projektima istraživanja tržišta koji se provode u
svrhu rješavanja praktičnih marketinških problema povezanih s potrošačevim odabirom
i posjećivanjem lokacija kulturne baštine. Ograničenja - Ograničenja istraživanja koja
bi mogla utjecati na poopćavanje nalaza istraživanja odnose se na problematiku
primijenjenog uzorka i metode prikupljanja podataka, kao i kulturnog konteksta u kojem
je istraživanje provedeno. Uz to, navedene su glavne implikacije prilagođene mjerne
ljestvice. Originalnost - Potvrđujući zadovoljavajuća psihometrijska svojstva
prilagođenog CSI mjernog instrumenta, ova istraživačka studija pridonosi
sveobuhvatnijem razumijevanju potrošačevog pristupa odabiru lokacija kulturne baštine, čime se proširuju postojeća teorijska znanja o potrošačkim stilovima odlučivanja u
različitim istraživačkim kontekstima.

Ključne riječi

Consumer Style Inventory (CSI) mjerni instrument; stilovi odlučivanja o kupnji; lokacije kulturne baštine; prilagodba mjerne ljestvice.

Hrčak ID:

304667

URI

https://hrcak.srce.hr/304667

Datum izdavanja:

26.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 772 *