Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.47960/2303-7431.28.2023.148
IZAZOVI KVALITETE U PROCESU E-UČENJA ZA VISOKOŠKOLSKE INSTITUCIJE TIJEKOM KRIZE COVID-19 U BOSNI I HERCEGOVINI
Danijela Madžar
orcid.org/0000-0001-5470-014X
; Sveučilište u Mostaru, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti
Jelena Putica Džajić
orcid.org/0000-0003-1518-3885
; Sveučilište u Mostaru, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti
Andrej Raspor
orcid.org/0000-0002-8098-9554
; CEATM
Sažetak
Kriza COVID-19 imala je ogroman utjecaj na obrazovanje i postala je predmetom mnogih znanstvenih istraživanja. Svrha je rada istražiti stavove
profesora i studenata o kvaliteti izvođenja nastave i zadovoljstva e-učenjem tijekom krize COVID-19. Ciljevi su istraživanja odgovoriti na
pitanje u kojoj su mjeri profesori i studenti zadovoljni kvalitetom izvođenja e-učenja u visokoškolskim institucijama te koja su njihova očekivanja
u budućnosti. Istraživanje je kreirano na platformi za istraživanje 1KA i provedeno je od 12. studenog 2021. do 12. veljače 2022. godine
u Bosni i Hercegovini. Kao instrument istraživanja korišten je anketni upitnik koji je poslan na 192 adrese, 101 javni i 91 privatni fakultet u Bosni
i Hercegovini, a obuhvatio je 132 profesora i 202 studenta. Rezultati istraživanja pokazali su da na kvalitetu izvođenja nastave pozitivno
utječu zadovoljstvo i razina korisnosti uporabljenih alata među profesorima, ali i među studentima. Rezultati su također potvrdili da više radnoga
iskustva dovodi do nižih očekivanja od e-učenja u budućnosti. Rad predstavlja empirijsko istraživanje koje je provedeno na prostoru Bosne
i Hercegovine o utjecaju pandemije COVID-19 na kvalitetu izvođenja e-učenja. Znanstveni je doprinos rada u tome što se on može koristiti u istraživanjima vezanima za utjecaj kriza na izvođenje nastave u visokoškolskim institucijama te potencijalnim budućim hitnim situacijama
kriza i neizvjesnosti koje rezultiraju novim modelima izvođenja nastave koji kombiniraju učionicu i e-nastavu.
Ključne riječi
COVID-19; kriza; e-učenje; kvaliteta; visokoškolske institucije
Hrčak ID:
304846
URI
Datum izdavanja:
13.6.2023.
Posjeta: 592 *