Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31299/hrri.59.1.1

Zadovoljstvo i školski uspjeh učenika koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke: uloga ciljnih orijentacija i emocija postignuća

Tamara Martinac Dorčić orcid id orcid.org/0000-0002-3844-8500 ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Sveučilišna avenija 4, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 497 Kb

str. 1-29

preuzimanja: 361

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 497 Kb

str. 1-29

preuzimanja: 176

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u ciljnim orijentacijama, uvjerenju o djelovanju, emocijama postignuća, aspektima zadovoljstva te školskom uspjehu između učenika koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke i učenika koji se školuju po redovnom programu te ispitati doprinos motivacijskih i emocionalnih čimbenika u objašnjenju zadovoljstva i školskog uspjeha učenika redovnih programa uz individualizirane postupke. U istraživanju je sudjelovalo 417 učenika koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke (27.1% djevojaka) te 448 učenika iz redovnih programa (27.9% djevojaka) odabranih metodom slučajnih brojeva iz slučajnog uzorka vodeći računa o razredu (sedmi i osmi razredi osnovne škole te prvi i drugi razredi srednje škole) i spolu. Učenici su ispunjavali upitnik ciljnih orijentacija, skalu uvjerenja o djelovanju, upitnik emocija postignuća te dali procjenu zadovoljstva životom, sobom kao učenikom i odnosima s drugim učenicima, a dali su i podatke o školskom uspjehu. Rezultati analize varijance pokazuju da učenici koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke u manjoj mjeri izražavaju ekstrinzičnu orijentaciju na učenje te u manjoj mjeri procjenjuju da imaju dovoljno sposobnosti za postizanje uspjeha u školi, a imaju i slabiji školski uspjeh te niže zadovoljstvo životom, zadovoljstvo sobom kao učenikom te zadovoljstvo odnosom s drugim učenicima. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazuju da ciljne orijentacije, uvjerenja o djelovanju te emocije postignuća u većoj mjeri objašnjavaju zadovoljstvo sobom kao učenikom nego školski uspjeh. Pritom su se ciljne orijentacije pokazale važnijima za školski uspjeh (intrinzična i ekstrinzična orijentacija na učenje, izbjegavanje rada),
a uvjerenja o djelovanju (procjena truda) za zadovoljstvo sobom kao učenikom.

Ključne riječi

učenici koji se školuju po redovnom programu uz individualizirane postupke; ciljne orijentacije postignuća; emocije postignuća: zadovoljstvo; školski uspjeh

Hrčak ID:

304973

URI

https://hrcak.srce.hr/304973

Datum izdavanja:

30.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.329 *