Stručni rad
Pravičnost i uključivost obrazovnog sustava: analiza dizajna hrvatskih obrazovnih politika
Ninoslav Šćukanec Schmidt
orcid.org/0000-0002-6219-3042
; Institut za razvoj obrazovanja, Zagreb
Thomas Dominic Farnell
orcid.org/0000-0003-1028-0037
; Institut za razvoj obrazovanja, Zagreb
Ana Skledar Matijević
orcid.org/0000-0002-6219-3042
; Institut za razvoj obrazovanja, Zagreb
Anka Kekez
orcid.org/0000-0002-4185-5537
; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Pravičnost i uključivost obrazovnih politika temelj su uspješnog obrazovnog sustava koji postiže svoje obrazovne i društvene ishode. S ciljem utvrđivanja načina na koji se u Hrvatskoj usmjerava povećanje pravičnosti i uključivosti obrazovnog sustava, u ovom radu analiziramo dizajn 16 dokumenata javnih politika koji vode djelovanje aktera na svim razinama obrazovanja. Korištenjem tematske analize rad pokazuje kako je borba protiv nejednakosti u obrazovanju u hrvatskim obrazovnim politikama postavljena kao horizontalna tema koja svoje sastavnice dobiva tek spajanjem sadržaja niza strateških dokumenata. Zbog toga je javna intervencija za osiguravanje pravičnosti i uključivosti najčešće općeg karaktera, za sve polaznike obrazovanja, bez identificirane konkretne ciljne skupine te bez ciljanih mjera koje bi unaprijedile položaj specifičnih ciljnih skupina. Analizom ciljnih skupina, ciljeva te kvalitete logike intervencije u problem obrazovne nejednakosti ovaj rad, stoga, nastoji doprinijeti etabliranju teme pravičnosti i uključivosti u obrazovanju kao cjelovite i jasno definirane politike na svim razinama obrazovanja.
Ključne riječi
pravičnost; uključivost; dizajn javnih politika; ciljne skupine; ciljevi; logika intervencije; Hrvatska
Hrčak ID:
305054
URI
Datum izdavanja:
6.4.2023.
Posjeta: 1.842 *