Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Istraživanje informacijske pismenosti u knjižnici Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru

Silvana Marić Tokić orcid id orcid.org/0000-0001-9657-3425 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Mostaru
Sanja Ledić orcid id orcid.org/0000-0003-2614-4048 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Mostaru


Puni tekst: hrvatski pdf 450 Kb

str. 75-102

preuzimanja: 136

citiraj


Sažetak

Potreba za informacijskim opismenjavanjem u suvremenom informacijskom dobu nije novost, ono je danas postalo nužnost. Pojavom suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije, informacije se izuzetno brzo šire, ali nisu svaka informacija i informacijski izvor jednako vrijedni, stoga se u informacijskom svijetu treba znati snaći. Visokoškolske knjižnice imaju važnu ulogu u poticanju razvoja informacijske pismenosti, s naglaskom na samostalno učenje, kritičko razmišljanje i rješavanje problema. Cilj istraživanja prikazana u ovom radu je utvrditi u kolikoj su mjeri studenti, korisnici knjižnice Filozofskog fakultet Sveučilišta u Mostaru upoznati s uslugama koje im se nude, tj. utvrditi razinu njihove informacijske pismenosti. Istraživanje je provedeno anketom na uzorku od 65 studenata završne godine diplomskih studija različitih studijskih grupa na Filozofskom fakultetu u Mostaru. Istraživanjem se utvrdilo da su studenti, iako informatički jako pismeni, generalno informacijski nepismeni, te nemaju dovoljno kompetencija za pronalazak i vrjednovanje informacija. Rezultati istraživanja poslužit će kao smjernice za unaprjeđenje postojećih aktivnosti vezanih uz podizanje razine informacijske pismenosti studenata, kao i poticaj za nova istraživanja.

Ključne riječi

informacijska pismenost, visokoškolske knjižnice, informatička pismenost, studentska populacija, izvori informacija

Hrčak ID:

305825

URI

https://hrcak.srce.hr/305825

Datum izdavanja:

10.7.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 295 *