Bogoslovska smotra, Vol. 93 No. 1, 2023.
Pregledni rad
https://doi.org/10.53745/bs.93.1.6
Korelacija katoličkoga vjeronauka s nastavnim predmetima i međupredmetnim temama u kurikulumima za osnovne škole i gimnazije
Gordana Barudžija
orcid.org/0000-0001-8984-0134
; Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U članku se analizira kurikulum nastavnog predmeta Katolički vjeronauk s obzirom na načelo korelacije ili suodnosa s drugim nastavnim predmetima i međupredmetnim temama te se prikazuje kako je u kurikulumima drugih nastavnih predmeta i međupredmetnih tema otvorena mogućnost za korelaciju s Katoličkim vjeronaukom. Ukazuje se na činjenicu da je u planovima i programima Katoličkog vjeronauka od 90-ih godina 20. stoljeća do danas prisutno načelo korelacije. Prvo poglavlje donosi temeljna načela korelacije u nastavnom predmetu Katolički vjeronauk. Drugo poglavlje prikazuje načela korelacije u planovima i programima Katoličkog vjeronauka od 1991. do 2019. godine. Treće poglavlje bavi se korelacijom u kurikulumu nastavnoga predmeta Katolički vjeronauk i kurikulumima drugih nastavnih predmeta s obzirom na područja poučavanja: društveno-humanističko, umjetničko, jezično-komunikacijsko, prirodoslovno, matematičko te tjelesno i zdravstveno područje te nastavnog predmeta Katolički vjeronauk i međupredmetnih tema nazvanih Osobni i socijalni razvoj, Građanski odgoj i obrazovanje, Održivi razvoj, Zdravlje, Učiti kako učiti, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije te Poduzetništvo.
Ključne riječi
korelacija; kurikulum; Katolički vjeronauk; nastavni predmeti; međupredmetne teme.
Hrčak ID:
305880
URI
Datum izdavanja:
12.7.2023.
Posjeta: 1.004 *