Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.17818/EMIP/2021/2.8

MARKETING NA DRŠTVENIM MREŽAMA I NAMJERA KUPNJE: PRIKAZ STANJA NA KOSOVU

Adelina Emini orcid id orcid.org/0000-0002-9111-2600 ; Faculty of Economics, University of Prishtina, Kosovo
Jusuf Zeqiri orcid id orcid.org/0000-0003-3701-816X ; Faculty of Business and Economics, Tetovo South East European University, North Macedonia


Puni tekst: engleski pdf 467 Kb

str. 475-492

preuzimanja: 2.096

citiraj


Sažetak

Glavni je cilj istraživanja ispitati odnos marketinga na društvenim mrežama i namjere kupnje među potrošačima na Kosovu kao gospodarstvu u tranziciji. U istraživanju koristi se strukturirani upitnik za prikupljanje primarnih podataka. Prikupljena su 334 odgovora sudionika na Kosovu koristeći se Googleovim obrascima kao mrežnim alatom za anketiranje. Kako bi se testirao predloženi model istraživanja, koristi se modeliranje strukturnih jednadžbi. Hipoteze i posredni učinci svijesti o robnoj marki i angažiranosti robne marke testiraju se metodom samodopunjavanja (bootstrapping). Nalazi su otkrili pozitivan neizravni utjecaj marketinga na društvenim mrežama na namjeru kupnje. Također su pokazali da angažiranost robne marke u potpunosti posreduje u odnosu između marketinga na društvenim mrežama i namjere kupnje, dok svijest o robnoj marki ne posreduje u takvom odnosu. Ovo istraživanje pridonosi literaturi, pružajući uvid u utjecaj marketinga na društvenim mrežama na svijest o robnoj marki i angažiranost robne marke, kao i na namjeru kupnje u gospodarstvu u tranziciji kao što je Kosovo. Na praktičnoj razini, rezultati istraživanja pružaju tvrtkama stavove kupaca važne za osmišljavanje učinkovitih marketinških strategija na društvenim mrežama za potencijalne kupce u tranzicijskim gospodarstvima.

Ključne riječi

marketing na društvenim mrežama; svijest o robnoj marki; angažiranost robne marke; namjera kupnje; gospodarstvo u tranziciji

Hrčak ID:

267137

URI

https://hrcak.srce.hr/267137

Datum izdavanja:

14.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.681 *