Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.17818/EMIP/2021/2.8
MARKETING NA DRŠTVENIM MREŽAMA I NAMJERA KUPNJE: PRIKAZ STANJA NA KOSOVU
Adelina Emini
orcid.org/0000-0002-9111-2600
; Faculty of Economics, University of Prishtina, Kosovo
Jusuf Zeqiri
orcid.org/0000-0003-3701-816X
; Faculty of Business and Economics, Tetovo South East European University, North Macedonia
Sažetak
Glavni je cilj istraživanja ispitati odnos marketinga na društvenim mrežama i namjere kupnje među potrošačima na Kosovu kao gospodarstvu u tranziciji. U istraživanju koristi se strukturirani upitnik za prikupljanje primarnih podataka. Prikupljena su 334 odgovora sudionika na Kosovu koristeći se Googleovim obrascima kao mrežnim alatom za anketiranje. Kako bi se testirao predloženi model istraživanja, koristi se modeliranje strukturnih jednadžbi. Hipoteze i posredni učinci svijesti o robnoj marki i angažiranosti robne marke testiraju se metodom samodopunjavanja (bootstrapping). Nalazi su otkrili pozitivan neizravni utjecaj marketinga na društvenim mrežama na namjeru kupnje. Također su pokazali da angažiranost robne marke u potpunosti posreduje u odnosu između marketinga na društvenim mrežama i namjere kupnje, dok svijest o robnoj marki ne posreduje u takvom odnosu. Ovo istraživanje pridonosi literaturi, pružajući uvid u utjecaj marketinga na društvenim mrežama na svijest o robnoj marki i angažiranost robne marke, kao i na namjeru kupnje u gospodarstvu u tranziciji kao što je Kosovo. Na praktičnoj razini, rezultati istraživanja pružaju tvrtkama stavove kupaca važne za osmišljavanje učinkovitih marketinških strategija na društvenim mrežama za potencijalne kupce u tranzicijskim gospodarstvima.
Ključne riječi
marketing na društvenim mrežama; svijest o robnoj marki; angažiranost robne marke; namjera kupnje; gospodarstvo u tranziciji
Hrčak ID:
267137
URI
Datum izdavanja:
14.12.2021.
Posjeta: 4.681 *