Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

STILOVI ODLUČIVANJA POTROŠAČA GENERACIJE Z U HRVATSKOJ

Ivana Pavlić ; University of Dubrovnik, Department of Economics and Business Economics
Matea Vukić ; Ministry of Finance, Tax Administration


Puni tekst: engleski pdf 404 Kb

str. 79-95

preuzimanja: 1.240

citiraj


Sažetak

Od sredine dvadesetog stoljeća istraživanja tržišta bavila su se istraživanjem različitih stilova odlučivanja potrošača. Novija istraživanja ističu utjecaj generacijske teorije na stil odlučivanja. Ovaj koncept je važan, posebice za marketinšku segmentaciju. Imajući to na umu, ovaj rad fokusira se na generaciju Z kako bi ispitao karakteristike njihovih stilova odlučivanja. Glavni cilj rada je proširiti dosadašnja saznanja o stilovima odlučivanja generacije Z s obzirom na spol. Kako bi se postigao glavni cilj, provedeno je istraživanje u razdoblju od 1. rujna 2016. do 1. svibnja 2017. na namjernom uzorku od 408 članova generacije Z. Nadalje, provjerena je pouzdanost čestica izračunom Cronbachov alfa koeficijenta, eksplorativna faktorska analiza korištena je za provjeru dimenzionalnosti konstrukata, a jednosmjerna analiza varijance (ANOVA) da bi se provjerilo postojanje statistički značajnih razliku u odnosu na spol. Rezultati istraživanja pokazali su da postoje neke razlike u stilovima odlučivanja hrvatske generacije Z s obzirom na spol. Konkretnije, pokazalo se da sudionici ženskog spola pokazuju višu rekreacijsku i hedodnistički manju svijest o cijeni te su manje impulzivne od muškog spola. Ovo istraživanje potaknulo je mnoga pitanja u ovom marketinškom segmentu koja će trebati dodatno ispitati kako bi se bolje razumjelo ponašanje potrošača.

Ključne riječi

stilovi odlučivanja; generacija Z; inventar potrošačkih stilova; spol

Hrčak ID:

221026

URI

https://hrcak.srce.hr/221026

Datum izdavanja:

13.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.600 *