Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

UNAPREĐENJE POSLOVNE KONKURENTNOSTI TEMELJEM SUSTAVA UPRAVLJANJA ORGANIZACIJSKOM KREATIVNOŠĆU

Danijela Madžar orcid id orcid.org/0000-0001-5470-014X ; University of Mostar,Faculty of Science and Education
Ines Milohnić orcid id orcid.org/0000-0001-7487-4286 ; University of Rijeka,Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija


Puni tekst: engleski pdf 470 Kb

str. 193-208

preuzimanja: 492

citiraj


Sažetak

Snažno tržišno natjecanje preduvjet je za nove poslovne pristupe i poboljšanje konkurentnosti temeljene na sustavu upravljanja i strateškom okviru pri odabiru intervencija koje potiču kreativnost. Cilj rada je ukazati na ulogu i važnost upravljanja organizacijskom kreativnošću. Namjera je odgovoriti na temeljno istraživačko pitanje ostvaruju li organizacije koje uspješno upravljaju kreativnošću konkurentsku prednost. Implementacija kreativnosti u organizacijskom kontekstu ovisi o širokom rasponu elemenata i ima potpuno novu dimenziju u poslovanju koja se odražava u spremnosti na preuzimanje rizika i primjeni različitih kreativnih metoda i tehnika, posebno kako i koliko uspješno organizacije primjenjuju metode poticanja kreativnosti od osnivanja multidisciplinarnih ili raznovrsnih timova, rotacija zaposlenika, uvođenja financijskih i nefinancijskih poticaja za razvoj kreativnosti i osposobljavanja zaposlenika za razvoj i interakciju kreativnih ideja. Rad se temelji na osnovnoj hipotezi da postoji statistički značajna razlika u postizanju konkurentske prednosti onih poduzeća koja koriste sustav upravljanja organizacijskom kreativnošću i onih koja to ne čine. Rezultati istraživanja pokazuju da uspješno upravljanje kreativnošću pozitivno utječe na konkurentsku prednost organizacije. Zbog toga organizacije koje provode sustav upravljanja kreativnošću imaju višu razinu dobiti po zaposlenom, kao i višu razinu vlastite profitabilnosti. Rezultati istraživanja upućuju na to da ispitana poduzeća uglavnom ulažu napore u upravljanje kreativnošću. Zadovoljstvo na radnom mjestu, osjećaj ispunjenja posla i financijski poticaji igraju važnu ulogu u poticanju individualne kreativnosti. S druge strane, raznolikost radnih skupina, razmjena ideja između članova tima i suradnja s okolinom glavni su čimbenici koji potiču individualnu kreativnost.

Ključne riječi

konkurentnost; kreativnost; sustav upravljanja

Hrčak ID:

221031

URI

https://hrcak.srce.hr/221031

Datum izdavanja:

13.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.401 *