Skip to the main content

Preliminary communication

LOJALNOST POTROŠAČA PREMA TAMNOJ ČOKOLADI

Adis Puška orcid id orcid.org/0000-0003-3274-0188 ; Institute for Scientific Research and Development Brcko District B&H
Admir Beganović ; University of Business Studies Banja Luka, Faculty of Applied Economics
Allen Popović Beganović orcid id orcid.org/0000-0002-4829-8884 ; European University "Kallos" Tuzla, Faculty of Medicine


Full text: english pdf 470 Kb

page 245-266

downloads: 1.238

cite


Abstract

Svrha ovog rada je istražiti kako utjecati na odanost marke crne čokolade Dorina kroz interakciju stvorenu u modelu sastavljenom od konstrukata kao što su imidž robne marke, utjecaj marke, zadovoljstvo robne marke i vrijednost marke. Podaci za ovo istraživanje prikupljeni su putem internetske ankete. Ukupno je prikupljeno 448 upitnika na području Bosne i Hercegovine (BiH). Ispitanici ankete bili su potrošači tamne čokolade Dorina. Rezultati pokazuju da je zadovoljstvo potrošača najvažniji čimbenik za lojalnost marke na tržištu crne čokolade, nakon čega slijedi utjecaj i vrijednost, dok imidž marke ne utječe značajno na lojalnost potrošača. Nadalje, pokazalo se da imidž marke značajno utječe na zadovoljstvo kupaca. Nedostatak ovog istraživanja da je samo jedna zemlja uzeta kao uzorak, što bi moglo dovesti do generalizacije rezultata. Nove funkcije čokolade, kao što je zdravstvena funkcija, pružaju nov segment prehrambene industrije analiziran u ovom radu. Tvrtke bi trebale obratiti pozornost na poboljšanje imidža marke kako bi utjecale na zadovoljstvo potrošača, što je najvažniji preduvjet za stvaranje lojalnosti među potrošačima. Razvijeni model je proizvođačima tamne čokolade dao upute kako poboljšati lojalnost potrošača i kako utjecati na samu kupnju.

Keywords

tamna čokolada Dorina; model marke; lojalnost marki; model strukturnih jednadžbi

Hrčak ID:

221034

URI

https://hrcak.srce.hr/221034

Publication date:

13.6.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.383 *