Prethodno priopćenje
LOJALNOST POTROŠAČA PREMA TAMNOJ ČOKOLADI
Adis Puška
orcid.org/0000-0003-3274-0188
; Institute for Scientific Research and Development Brcko District B&H
Admir Beganović
; University of Business Studies Banja Luka, Faculty of Applied Economics
Allen Popović Beganović
orcid.org/0000-0002-4829-8884
; European University "Kallos" Tuzla, Faculty of Medicine
Sažetak
Svrha ovog rada je istražiti kako utjecati na odanost marke crne čokolade Dorina kroz interakciju stvorenu u modelu sastavljenom od konstrukata kao što su imidž robne marke, utjecaj marke, zadovoljstvo robne marke i vrijednost marke. Podaci za ovo istraživanje prikupljeni su putem internetske ankete. Ukupno je prikupljeno 448 upitnika na području Bosne i Hercegovine (BiH). Ispitanici ankete bili su potrošači tamne čokolade Dorina. Rezultati pokazuju da je zadovoljstvo potrošača najvažniji čimbenik za lojalnost marke na tržištu crne čokolade, nakon čega slijedi utjecaj i vrijednost, dok imidž marke ne utječe značajno na lojalnost potrošača. Nadalje, pokazalo se da imidž marke značajno utječe na zadovoljstvo kupaca. Nedostatak ovog istraživanja da je samo jedna zemlja uzeta kao uzorak, što bi moglo dovesti do generalizacije rezultata. Nove funkcije čokolade, kao što je zdravstvena funkcija, pružaju nov segment prehrambene industrije analiziran u ovom radu. Tvrtke bi trebale obratiti pozornost na poboljšanje imidža marke kako bi utjecale na zadovoljstvo potrošača, što je najvažniji preduvjet za stvaranje lojalnosti među potrošačima. Razvijeni model je proizvođačima tamne čokolade dao upute kako poboljšati lojalnost potrošača i kako utjecati na samu kupnju.
Ključne riječi
tamna čokolada Dorina; model marke; lojalnost marki; model strukturnih jednadžbi
Hrčak ID:
221034
URI
Datum izdavanja:
13.6.2019.
Posjeta: 2.435 *