Pregledni rad
PRELIMINARNO ISTRAŽIVANJE OSOBNOG MARKETINGA U DIGITALNOM OKRUŽENJU: ATRIBUTI I PERCEPCIJA KORISNIKA INTERNETA U HRVATSKOJ
Drago Ružić
; J. J. Strossmayer University of Osijek
Antun Biloš
orcid.org/0000-0003-1676-5959
; J. J. Strossmayer University of Osijek
Filip Radulović
orcid.org/0000-0001-8522-123X
; Embassy of India, Zagreb
Sažetak
Rad je usredotočen na brze promjene digitalnih tehnologija i njihov utjecaj na razvoj osobnog marketinga i osobnog brendiranja. Digitalne tehnologije su od temelja promijenile različite osobne i poslovne komunikacijske sustave, kao i komunikacijske navike i stavove njihovih korisnika. U skladu s tim, na osobni marketing snažno je utjecao razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija, posebice interneta i mobilne dostupnosti. Osobna web-sjedišta, društvene mreže, mobilne aplikacije i drugi alati omogućavaju pojedincima oblikovanje osobnih digitalnih identiteta i osobno pozicioniranje. Glavne cjeline provedenog istraživanja govore o trenutnoj upotrebi internetskih alata za osobno brendiranje, kao i povezane preferencije i stavove internetskih korisnika u Hrvatskoj. Podaci su prikupljeni internetskom anketom. Analiza provedenog primarnog istraživanja pokazuje stavove ispitanika o utjecaju digitalnih tehnologija na privatnost i mrežnu prisutnost. Istraživanje pokazuje visoku razinu korištenja internetom, posebice na dnevnoj razini, uz oslanjanje na sveprisutne mobilne uređaje te mobilne aplikacije za zatvorene komunikacijske grupe (obitelj i prijatelji). Uz spomenuto, ispitanici nisu u većoj mjeri upoznati s mrežnim osobnim marketingom te većina ne posjeduje osobno web-sjedište i ne koristi se drugim alatima za osobno brendiranje.
Ključne riječi
osobni marketing; mrežno osobno brendiranje; digitalni marketing; osobno web-sjedište; Hrvatska
Hrčak ID:
202280
URI
Datum izdavanja:
27.6.2018.
Posjeta: 2.238 *