Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.21.2.10
Razlike u zadovoljstvu školom i uključenosti roditelja učenika tipičnog razvoja i s teškoćama u razvoju u aktivnosti u domu i školi
Vlatka Kovač
orcid.org/0000-0002-4954-192X
; Osnovna škola Grigora Viteza, Zagreb, Hrvatska
Siniša Opić
; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Neven Hrvatić
orcid.org/0000-0001-7967-9295
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj rada bio je utvrditi razlike u zadovoljstvu i uključenosti u školske aktivnosti roditelja učenika osnovne škole tipičnog razvoja i s teškoćama u razvoju. Uzorak u radu čine 896 roditelja učenika drugih i šestih razreda trinaest osnovnih škola sjeverozapadne Hrvatske, od kojih je 57 roditelja učenika s teškoćama u razvoju koji se školuju u redovitome razrednom odjelu u skladu s primjerenim programima odgoja i obrazovanja ovisno o vrsti i stupnju teškoće. Usporedbom ekvivalentnih parova roditelja iz obje skupine utvrđeno je da ne postoji statistička razlika u procjeni zadovoljstva te da je ono za obje skupine iznadprosječno, a za roditelje učenika s teškoćama u razvoju čak i više. Opća uključenost roditelja u školi je gotovo ista za promatrane skupine roditelja, dok roditelji učenika s teškoćama statistički značajno više pomažu svojoj djeci kod kuće, češće potiču čitanje, učenje matematike i prirodoslovnih predmeta te su općenito više uključeni u učenju kod kuće. Rezultati analize pokazuju da zadovoljstvo školom roditelja učenika s teškoćama u razvoju pridonosi općoj roditeljskoj uključenosti kod kuće i učenju matematike sa svojom djecom. Provedeno istraživanje ukazuje na potrebu daljnje analize zadovoljstva roditelja i utjecaja na njihovu uključenost u aktivnosti u domu i školi.
Ključne riječi
roditelji učenika s teškoćama u razvoju; roditelji učenika tipičnog razvoja; uključenost; zadovoljstvo
Hrčak ID:
306177
URI
Datum izdavanja:
17.7.2023.
Posjeta: 965 *