Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31664/zu.2022.111.09

Samohistorizacija putem fotografije i dokumentiranja. Arhiva Stanisława Ostoje- Kotkowskog u Nacionalnom muzeju u Varšavi

Magdalena Anna Nowak orcid id orcid.org/0000-0002-8836-2035 ; Nacionalni muzej u Varšavi, Varšava, Poljska


Puni tekst: engleski pdf 1.329 Kb

str. 106-131

preuzimanja: 198

citiraj


Sažetak

Članak se temelji na istraživanju koje sam provela radeći na arhivi Stanisława Ostoje-Kotkowskog (1922.– 1994.) — poljsko-australskog umjetnika iz doba hladnog rata koji je živio u Južnoj Australiji — koja se trenutačno čuva u Nacionalnom muzeju u Varšavi. Ostoja-Kotkowski bio je pionir elektroničke umjetnosti, kinetičke skulpture, laserske umjetnosti, računalne grafike i svjetlosne umjetnosti 1960-ih i 1970-ih. Članak analizira arhiv u kontekstu „samohistorizacije“ (Badovinac), kojom ovaj umjetnik emigrant stvara svoj umjetnički identitet u Australiji i Poljskoj. Arhiva predstavlja dokaz da samodokumentiranje manje poznatih stvaratelja iz perifernih čvorišta može pomoći suvremenim istraživačima u dekonstrukciji dominantnih povijesnih pripovijesti. Korištenje fotografija u arhivu sagledava se u pojmu „performativnog dokumenta“ Amelie Jones, koji nam pomaže da snimke efemernih izvedbi i radnji vidimo kao jednake samim umjetničkim djelima.

Ključne riječi

Ostoja-Kotkowski; arhive umjetnika; kinetička umjetnost; interaktivna umjetnost; elektronička umjetnost; samohistorizacija; performativan dokument; emigracija

Hrčak ID:

306008

URI

https://hrcak.srce.hr/306008

Datum izdavanja:

1.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 876 *