Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31664/zu.2022.111.09
Samohistorizacija putem fotografije i dokumentiranja. Arhiva Stanisława Ostoje- Kotkowskog u Nacionalnom muzeju u Varšavi
Magdalena Anna Nowak
orcid.org/0000-0002-8836-2035
; Nacionalni muzej u Varšavi, Varšava, Poljska
Sažetak
Članak se temelji na istraživanju koje sam provela radeći na arhivi Stanisława Ostoje-Kotkowskog (1922.– 1994.) — poljsko-australskog umjetnika iz doba hladnog rata koji je živio u Južnoj Australiji — koja se trenutačno čuva u Nacionalnom muzeju u Varšavi. Ostoja-Kotkowski bio je pionir elektroničke umjetnosti, kinetičke skulpture, laserske umjetnosti, računalne grafike i svjetlosne umjetnosti 1960-ih i 1970-ih. Članak analizira arhiv u kontekstu „samohistorizacije“ (Badovinac), kojom ovaj umjetnik emigrant stvara svoj umjetnički identitet u Australiji i Poljskoj. Arhiva predstavlja dokaz da samodokumentiranje manje poznatih stvaratelja iz perifernih čvorišta može pomoći suvremenim istraživačima u dekonstrukciji dominantnih povijesnih pripovijesti. Korištenje fotografija u arhivu sagledava se u pojmu „performativnog dokumenta“ Amelie Jones, koji nam pomaže da snimke efemernih izvedbi i radnji vidimo kao jednake samim umjetničkim djelima.
Ključne riječi
Ostoja-Kotkowski; arhive umjetnika; kinetička umjetnost; interaktivna umjetnost; elektronička umjetnost; samohistorizacija; performativan dokument; emigracija
Hrčak ID:
306008
URI
Datum izdavanja:
1.12.2022.
Posjeta: 820 *