Medijske studije, Vol. 14 No. 27, 2023.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.14.27.8
Pripremljenost za krizno komuniciranje velikih poduzeća u Hrvatskoj
Davor Trbušić
orcid.org/0000-0001-9896-8412
; Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu
Hrvoje Jakopović
orcid.org/0000-0002-9846-9952
; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Rad proučava važnost i mogućnosti pripreme za krizno komuniciranje u kontekstu hrvatskih velikih poduzeća kao najkompleksnijih organizacijskih sustava. Autori su uz pomoć polustrukturiranih intervjua ispitali kakva je njihova razina pripremljenosti za krizno komuniciranje i kojim se metodama, tehnikama i alatima služe komunikacijski stručnjaci na upravljačkim pozicijama i njihovi timovi kako bi umanjili negativne posljedice kriznih situacija. Rezultati istraživanja provedenog na uzorku od deset ispitanika, koji predstavljaju organizacije iz različitih područja (turizam, prijevoz, telekomunikacije, proizvodnja hrane i pića, poštanski sektor), pokazuju kako su velika poduzeća u Hrvatskoj dobro pripremljena za krizno komuniciranje. To je potvrđeno kroz postojanje kriznih komunikacijskih planova, standardiziranih protokola za krizne situacije, priručnika, formiranih kriznih timova te redovitih simuliranja kriznih situacija u velikim poduzećima koja su zastupljena u istraživanju. Rezultati pokazuju kako samo jedno poduzeće primjenjuje model integriranog upravljanja rizicima (Enterprise Risk Management, ERM). Kada je u pitanju krizno komuniciranje i odnosi s medijima, ispitanici navode standardne tehnike odnosa s javnošću, poput priopćenja za medije, izjava za medije, konferencija za novinare, brifinga za novinare, intervjua i gostovanja u medijima. Rezultati istraživanja također upućuju na posebnu važnost glasnogovornika u krizi, što pokazuje koliko je bitan odabir prave osobe za tu istaknutu poziciju u kriznom komuniciranju.
Ključne riječi
krizno komuniciranje; pretkrizno razdoblje; velika poduzeća; pripremljenost; komunikacijski plan
Hrčak ID:
306319
URI
Datum izdavanja:
20.7.2023.
Posjeta: 2.033 *