Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.59323/k.14.1.15
Novosadski hrvatskojezični memorandum i sveučilišno poučavanje/učenje hrvatskoga jezika u Srbiji
Tomislav Ćužić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Osnivanju najnovijih lektorata hrvatskoga jezika na inozemnim sveučilištima nije, kako nam se čini, u kroatističkim radovima posvećivana veća pozornost, pa se u radu, u kontekstu sagledavanja međunarodnoga hrvatskojezičnoga priznanja u XXI. stoljeću, pokušava upozoriti na uspostavljanje
jednoga od njih, i to lektorata koji posebice u simboličkome smislu ima nedvojbenu težinu s obzirom na to da djeluje u sredini koja hrvatskomu jeziku kao zasebnomu standardnojezičnomu idiomu nije tradicionalno sklona. Naime, u svjetlu sveučilišnoga poučavanja hrvatskoga jezika u Srbiji u radu se razmatraju temeljna obilježja Memoranduma o suglasnosti o osnivanju lektorata hrvatskoga jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Novom Sadu, posebice u kontekstu Novosadskoga dogovora i Memoranduma SANU-a te se dotični dokument ovdje definira kao novosadski hrvatskojezični memorandum. Razmatra se funkcija i namjena toga lektorata iz vizure položaja hrvatskoga jezika u srpskome obrazovnome sustavu te se višestruko kontekstualizira učenje/poučavanja hrvatskoga jezika na sveučilišnoj razini, a progovara se i o daljnjoj perspektivi njegova učenja/poučavanja na toj razini.
Ključne riječi
lektorat hrvatskoga jezika; novosadski hrvatskojezični memorandum; učenje hrvatskoga
Hrčak ID:
306414
URI
Datum izdavanja:
1.7.2023.
Posjeta: 853 *